MySound.bg

Стив Джобс: "Никакви абонаменти в "АйТюнс"!"

04.05.07 / 17:04

Стив Джобс: "Никакви абонаменти в "АйТюнс"!"

Музикалните компании оказват натиск върху най-големия световен онлайн магазин за музика "АйТюнс" да предложи опция за теглене на музика срещу месечна абонаментна такса, стана ясно от интервю на Стив Джобс, изпълнителен директор и съсобтвеник на компанията "Епъл", която притежава магазина.

Музикалните мейджъри предпочитат този модел по две причини. На първо място, една месечна такса би им донесла по-високи приходи според тях. И на второ - абонаментът преполага теглена на музика без или с ограничения в броя на изтеглените файлове, но по-важното е, че след като потребителят веднъж не си плати абонамента, всички изтеглени от него файлове се изтриват от компютъра му. На практика плащате не за да купите музика, а да я слушате, макар и от собствения си компютър.

"Никога не бива да се казва никога, но потребителите не изглеждат заинтригувани от този бизнес модел", каза Стив Джобс в интервю пред "Ройтерс". "Абонаментният модел засега е пълен провал. Хората искат да притежават музиката, която купуват".

"АйТюнс" в момента преговаря с музикалните компании за поднвяване на лицензните си договори с тях.

Мейджър компаниите са недоволни, че поради ниските цени на песните в онлайн магазина - стандартно по 99 цента за парче - отчисленията за тях са много ниски.

Същевременно "Епъл" също не печели от продажбите на музика, но компенсира с огромните продажби на плейъра си "АйПод", с който се просвирва музиката, закупена от "АйТюнс".