Проектът "Le Fabuleux Destin D'Amelie Poulain" на Ян Тиерсен (Yann Tiersen) ще бъде представен в "Картини от една изложба" довечера.
Предаването за концептуални албуми по програма "Хоризонт" на БНР започва след новините в 21 часа.
Музикалният съпровод към филма е почти изцяло инструментален, като Ян предлага девет пиеси, взети от други негови албуми, девет нови композиции, както и две песни от 30-е години на миналия век.
Режисьорът Jean-Pierre Jeunet ("Деликатесен" (1991), "Пришълецът: завръщането" (1997), "Най-дългият годеж" (2004), пътува с колата си и случайно чува музика, изсвирена на акордеон и пиано, която неговият асистент пуска от CD плейъра. Силно впечатлен, той веднага си купува целия каталог на Ян Тиерсен, свързва се с него и му поръчва да композира музиката за филма "Le Fabuleux Destin D'Amelie Poulain".
"Невероятната съдба на Амели Пулен" е по-скоро стихотворение по маниера на Превер. Е, и приказка, разбира се. Обожавам да пренасям всякакви приказни истории на екрана, ситуирани обаче в наши дни, подобно на Баз Лурман с "Ромео и Жулиета". Прииска ми се да преобразя Париж. В Лос Анджелис проумях колко много обичам Париж и така в "Амели" създадохме град на мечтите. Без автомобилни задръствания и паркирани навсякъде коли. Без графити по стените и безобразни реклами. На компютър ретуширахме небето, тъй като в много кадри беше бяло. Обичам всичко в кадъра да е красиво", разказва режисьорът.
Историята е за сервитьорката Амели (в ролята Одри Тату (Audrey Tatou) от скучно парижко кафене, която се опитва да открие смисъл и посока на живота си. Чудотворната промяна настъпва, когато намира скрита кутия със снимки и предмети и решава да помага на другите да преоткрият красивото в себе си и да преодолеят самотата си, пояснява водещият Сергей Шишов.
Френският музикант Ян Тиерсен е мултиинструменталист, който с лекота свири на акордеон, чембало, пиано, китара, играчка-пиано, мандолина, банджо, вибрафон, цигулка и други. И когато Jean-Pierre Jeunet му се обажда с предложението, първоначално отказва.
"Работех върху последния си албум "L'Absente" и му обясних, че нямам време. Той обаче започна да подбира материал от предишните ми албуми, а след това добавихме някои нови изпълнения. В крайния резултат са включени най-разнообразни инструменти, сред които играчка-пиано, велосипед и пишеща машина. За мен това е като игра. Понякога съществува период, когато имам любим инструмент, но всъщност действам по инстинкт", признава Тиерсен, който изнесе впечатляващ концерт в София на 8 декември.
Коментари