В истински празник за феновете на скандинавския метъл се превърна последният ден на фестивала Hills Оf Rock 2019.
Първо сцената беше разтърсена от фуриите Amaranthe и техните трима вокалисти. Малко по-късно дойде ред и за "основното" според мнозина от присъстващите - класиците Children Оf Bodom.
Вероятно най-голямата сила на Amaranthe се крие във факта, че те звучат… като себе си и вероятно като никой друг. Комбинацията от ангелския глас на певицата Елиз Рийд (Elize Ryd), чистите вокали на Нилс Молин (Nils Molin) и мощното гърло на Хенрик Енглунд Вилхемсон (Henrik Englund Wilhelmsson) придават на групата особен чар… А наличието на клавири ти подсказва, че слушаш банда поне частично вдъхновена от скандинавския мелодет. Тя обаче е далеч повече от това…
В истинността на това твърдение имаха удоволствието да се убедят зрителите на основната сцена в късния летен обяд в Пловдив. Сетът беше открит от почти звучащото като танцувално парче "Maximize". То зададе тон за изпълнението на секстета, което продължи около 40 минути. В него бандата представи на събралите се творчеството си до момента. Не беше пропуснат и излезлия през есента на миналата година албум "Helix" с едноименното парче. Приятната и позитивна "първа среща" беше завършена с песента "Drop Dead Cynical", която даде възможност на Елиз да пофлиртува в почти буквалния смисъл на думата с публиката.
След кратка почивка удари време на часа за (почти) главното забавление в програмата - Children Оf Bodom (CoB). Човек трудно би повярвал, че финландците вършеят и радват феновете си с музика някъде от края на миналото хилядолетие.
Някъде около 21.00 ч., обгърнати от летния мрак, шестимата откриха представлението с резачката "Are You Dead Yet?" от едноименния албум от 2005 г. Някъде тук, ако изобщо някой от присъстващите е имал и капка съмнение, че Алекси "Тhe Wild Child" Лайхо (Alexi Laiho) и компания са се уморили или не им пука, то той беше опроверган.
Едночасовият сет беше изключително стегнат и професионален и достави огромно удоволствие на феновете на тежката музика. Достойно място в него зае актуалният албум на групата "Hexed" с 3 парчета - "This Road", "Under Grass And Clover" и "Platitudes Аnd Barren Words". Те определено са си на място сред останалата дискография на бандата, без да звучат като клишета или "претоплена манджа". Публиката, разбира се, имаше удоволствието да чуе и част от вечните хитове, сред които "Angels Don’t Kill", "Hate Me!", "Downfall" и още.
Изпълнението на финландско-шведския секстет даде възможност на всеки от членовете на бандата да се изяви. Къде "Дивото дете" Alexi Laiho, който въпреки здравословните си проблеми, продължава да бъде смайващ китарист... Къде клавиристът Яне Вирман (Janne Wirman), който видимо се забавляваше през цялото време - закачайки се с останалите членове на групата, снимайки дивеещото множество пред себе си или свирейки с една ръка, докато пие бира с другата...
Поантата на поредното гостуване на CoB в България беше сложено с ударната комбинация от "Hate Crew Deathroll" от едноименния албум и "If You Want Peace...Prepare For War" от "Are You Dead Yet?". Последваха аплодисменти, усмивки и обещания за нови срещи, за които само може да се надяваме, че няма да са далеч в бъдещето.
И няколко думи за организацията - Children Of Bodom (на снимката) трябваше да закрият третия ден на мегасъбитието. В един идеален свят Amaranthe можеха да изиграят перфектно ролята на подгряваща банда за финландците. Двете групи имат в някои отношения доста подобно звучене, а стиловете им изграждат идеален преход от по-лек вариант на метъла към по-тежък… Проблемът беше отбелязан и от легендарната вокалистка на Garbage Shirley Manson, която в прав текст заяви: "Уау, не очаквах толкова хора да останат след (изпълнението на) Children Оf Bodom"... Така или иначе, въпреки проблемите, шоуто се получи.
Надали някой е останал разочарован от изпълнението на двете групи, които смислиха мнозина, присъстващи в Пловдив, дали да останат на Гребната база или да се отправят към концерта на Dead Can Dance в Античния театър.
Снимка: Албена Цолова-Бета
Коментари