Неповторимият и нешлифован диамант на модерния джаз Нилс Петер Молвер започва кариерата си в бандите на Йон Кристинсен и Арилд Андерсен, но постепенно се разпростира все повече и повече извън пределите на джаза. Неговото музикално пътешествие минава през широко разнообразие от стилове, прилагайки в своето творчество различни степени на абстракция по пътя, който изминава. Той експериментира заедно с музиканти като Бил Ласуел, Сидсел Ендерсен и Ейвинд Аарсет и преплита своето творчество с DJ-и и VJ-и, но също така не веднъж работи сам въвличайки своята публика във всевъзможни музикални преживявания като запазва яркото си присъствие и особен начин на изразяване във всяко произведение, над което работи.
Тромпетът на Нилс Петер Молвер може да улови, както полярните ледници, така и изгарящите пустинни пясъци. Тромпет, който може да обрисува тълпи от хора, както и абсолютната самота, сякаш се загубва, но и винаги намира пътя обратно. Норвежкият тромпетист развива своя индивидуален звук, повлиян в голяма част от скандинавската поезия и същевременно от електронното звучене, но не и на последно място от музиканти като Майлс Дейвис и Йон Хасел.
За да израстне за пореден път и да постигне сегашното си звучене Нилс Петер Молвер формира нова група включвайки двама млади музиканти в последния си проект Baboon Moon. Бившият член на пост-рок банда Jazzist Jaga – Стиян Уестерхус, е един от най-иновативните и търсени китаристи. За него електрическата китара не е просто инструмент: „това е цял оркестър, творчески музей от физически и духовни възможности за произвеждане на електронни звуци”. Уестерхус манипулира своята китара по всевъзможни начини и дори произвежда звуци от викове чрез струните на инструмента. Вторият музикант, който допринася за създаването на Baboon Moon е барабанистът Ерлан Долан, който досега е вървял пътищата на алтернативния рок с бандата Madrugada. Негов е приносът на дълбокото, земно и същевременно прогресивно блус усещане в. Безспорно Уестерхус и Долан отвеждат тромпетиста Нилс Петер Молвер до музикални места, които той не е посещавал преди. Импровизацията в търсенето на нови звукови съчетания е основен фактор в творчеството на триото.
Коментари