"Bésame Mucho" се нарича новият албум на Хуан Диего Флорес. Любовта му към латиноамериканската музика се ражда в ранна детска възраст. Още при първата среща с нея, тя се превръща в любов за цял живот. "Израстнах с ритмите на болеро, ранчера и танго, великолепни песни от Латинска Америка", споделя звездата на оперната музика, тенорът Хуан Диего Флорес. Сега, той документира любовта си към тези песни в един много личен албум.
Баба му свири танго песни на пиано, а баща му, Рубен, е сред най-популярните фолклорни изпълнители в родината на Флорес – Перу. Но песните на Куба и Мексико, и по-специално тези, създадени от големия козпозитор Хосе Алфредо Хименес, са голямата страст на Хуан. "Песни, които директно те удрят в сърцето, защото в тях се пее за нещата, които най-много ни вълнуват като дом, семейство, щастието от споделената любов или болката от раздялата", разказва певецът.
С "Bésame Mucho", Хуан Диего Флорес прави представителен и обобщен музикален образ на Латинска Америка като включва 18-те най-популярни песни от региона. "Песни-емблеми за хората във всяка една страна. Музикалното пътешествие започва от Венецуела с "Caballo viejo" и музиката на Колумбия, през протестната аржентинска песен "Sólo le pido a Dios" и бразилския стандарт "Aquarela do Brasil", до класики като "Guantanamera" от "нашите кубински братя, царете на ритъма", както казва Флорес.Албумът е записан с 20 студийни музиканти, които съпровождат певеца в това негово пътуване с всеки един традиционен за региона или страната инструмент: кавакиньо (малката "сестра" на китарата), инструмент, който първоначално идва в Латинска Америка от Португалия; бандонеонът, който всъщност е изобретен в Германия, но е част от аржентинското танго ; маракасите от Венецуела или пандейро (малък перкусионен инструмент), тясно свързан с бразилските музикални традиции.
Това е най-личният албум в дискографията на тенора. Традиционният му репертоар като една от най-големите звезди на съвременната оперна сцена е фокусиран върху "бел канто" оперите и най-вече творбите на Джакомо Росини и избрани френски композитори. Последният оперен албум на Хуан Диего Флорес с творби от Моцарт, получил изключително високи оценки от музикалната критика, показва за пореден път неговото вокално майсторство и разностранност. Заради лекотата, с която превзема високите тонове, виртуозната техника и артистичност, Хуан е обявен за един от най-големите тенори на нашето време.
Преди да стане звезда на операта, която е в момента, Хуан Диего Флорес пее в родината си с различни поп и рок музиканти, както и с редица фолк формации; участва в училищния хор, пише авторска музика, която изпълнява в пиано баровете и кафенетата в Лима. На 10 години се научава да свири на китара и до днес тя е негов постоянен спътник по време на соловите му рецитали по целия свят.
Освен превъзходен певец, Флорес се включва в албума и като аранжьор, след като преаранжира сам песните "Amanecí entre tus brazos" и "La malagueña", прекрасни продължения на ранната му и дълбока страст към латиноамериканската музика, която трябва да се преоткрива отново и отново. "Тази музика е силна като първата любов", признава на финала Хуан Диего Флорес. "Bésame Mucho" ("Вирджиния Рекърдс"/Sony Classical) e наличен на CD в обновения онлайн магазин musicmall.bg
Коментари