Петото издание на събитието, което обединява повече от 350 града в над 50 страни по света, предложи на посетителите си разнообразие от електронни артисти във почти всички стилове (без габа), организирани в кратки, но противоречащи си - по приятен начин, сетове.
Подборът на диджеите очевидно беше извършен на системата „най-доброто от всяка алтернативна сцена”. В петъчната вечер Ерър Бюти, Кинк, Зенк, Паскоф и Соларис се грижеха за полудяването на карлуковската публика.
За съботата бяха запазени няколкото пирона в програмата на "Ъртденс", както и три-четвърти процента за пороя. Преди хедлайнера Кирил Джайковски, най-накрая дочакан от българската публика, ухото радваха младите изненади 1000Неймс и Пъмпкин Темп (напълно задължителна групировка от подрастващи младежи – бийт боксъри, контрабасисти, оперни певци и т.н.).
Загадъчните Писта Машина имаха проблем с техниката и за огромно разочарование на по-рок частта от публиката не излязоха да свирят. Стоян, един от организаторите на феста, спаси положението с разноцветен сет от любими парчета, и накара публиката да крещи „I’m the rain” с "Reign" на Ънкъл в един от кратките промеждутъци между пороите (след което естествено заваля още по-страшно).
Многоочакваният Кирил излезе на сцената около 2 часа пред полудяла, мокра, кална, скачаща в дъжда публика. По време на неговия сет от палатките си изпълзяха всички, които до този момент се бяха опитвали да останат сухи.
Из психо-осветената Проходна ехтяха гайди, скачаха и бийтове, а танцуващите припяваха където могат. Пространството пред сцената бързо се превърна в страховита пързалка, из която хората се търкаляха на фона на църковнославянски песнопения. Джайковски пуска дъжда около час, след което се измъкна, но бързо беше извикан за още две парчета бис.
След сета на македонеца фестивалът започна да укротява топката с транс сетове, а публиката се втурна да суши напълно мокрите си дрехи около няколкото оцелели потопа огнища.
Въпреки че не успя да изпълни около половината от обещаната си програма (защото алтернативната сцена в пещерата отпадна заедно с голяма част от прилежащите й артисти, а и заради пороите), петото издание на "Earthdance" в България се очерта като най-интересния електронен оупън еър за сезона.
И като последния, за жалост.