Когато занаричаме разни звезди "кралици", в душите на много меломани дрънва фалшивото звънче на клишираните славословия. Затова се стараем да избягваме подобни гръмки титли. След концерта на Ана Моура (Ana Moura), обаче, думата "кралица" без да пита се настани във всяка нота от музиката на португалската фадо изпълнителка, точно както грациозният й и бляскав образ завинаги ще остане отпечатан в същите тези души нa същите тези меломани.

Ана Моура излезе на сцената в зала "България" с походка на кралица и обсипана с паети рокля, която стигаше до земята. Съпроводена от три акустични китари: басова, испанска (тоест стандартна) и португалска (малка, с кръгло тяло и по-висок звук), тя запя с толкова завладяващ глас, че от балконите до първия ред всички затаиха дъх. Драматичните мелодии на фадото и топлият, земен и някак тежък глас на Ана властваха над залата около час и половина.

В паузите между песните певицата ни превеждаше текстовете и разказваше за традиционния португалски стил. Улисани в красотите на фадото, повечето почитатели на Ана Моура силно се изненадаха от края на концерта - като разомагьосани те се опомниха по седалките си, установиха, че в реалността, в която се намират, сцената се е опразнила и бързо си изпросиха бис, в който и публиката пя.