… През 1957 продуцентът George Avakian замисля проект, в който да представи тромпетиста Майлс Дейвис пред широка аудитория като солист на биг бенд. Той заимства идеята от т.н. „third stream” да съчетава ритмиката на джаза с изискаността на класическата музика и така дава възможност на джазмена да работи с диригента Гил Евънс (Gil Evans) отново.
Основно място в тази формация заема брас секцията, която включва френски рог, туба и други духови инструменти – алт саксофон, кларнет, флейта и обой. Майлс предпочита тук меката звучност на флюгелхорна да се открои сред блестящите оркестрови ефекти. Не е изненада, че в записите липсва соло пианото, тъй като оркестърът поема неговата роля, уточнява водещият Сергей Шишов.
В албума се чувства определено испанско влияние в пиесите “The Maids Оf Cadiz” и особено във “Blues For Pablo”, вдъхновена от Manuel De Falla и неговия едноактен балет “Le Tricorne” ("Сомбреро с три върха").
Идеята на Евънс е да съедини всички пиеси във формата на симфонична сюита чрез оркестрови преходи, за да се получи цялостно звучене.
Ето така Дейвис и Евънс реализират замислите си при записа на първия албум "Miles Ahead" ("Майлс напред") от знаменитата си поредица, включваща още студийните албуми "Porgy And Bess”, "Sketches Of Spain" и "Quiet Nights", както и концертния "At Carnegie Hall", обявени до един за събития в музикалния живот.
Още на:
http://www.kartiniotednaizlojba.com/
и
www.bnr.bg
Цифров канал:
Спътник Eutelsat W2
Позиция 16.0°Е
Tp B2 11.011GHz
Поляризация Вертикална
Скорост 27 500
Корекция ¾