„Сони”, „Уорнър”, „Юнивърсъл” и „И Ем Ай” довършват последните приготовления върху новия формат, който ще съдържа освен музиката още обложката, арт оформлението, снимки, тектове и дори клиповете от един албум в цифров вид.
От формата, наречен CDX и предвиден за пускане през ноември, се очаква да повиши продажбите на цели албуми в дигитален вид. Като цяло продажбите на онлайн музика растат, но се продават отделни парчета, докато продажбите на албуми продължават да намаляват. В момента 9 от всеки 10 сингъла се продават дигитално, докато при албумите положението е точно обратното – от всеки 10 албума 9 се продават на физически носител.
Мейджърите се обърнали към „Епъл” с идеята още миналата година, но тогава получили отказ. В момента обаче „Епъл” разработва свой собствен формат за дигитален албум с кодовото име „Коктейл”, който ще е на пазара до два месеца.
„”Епъл” първо ни казаха, че не се интерсуват от това, а сега си правят свой формат в случай, че нашият вземе и успее. Нашият представлява файл, който кликате, той се отваря и ще има съвършено нов вид, със стартова страница и всякакви различни опции. С тях получавате не само десет парчета, но и арт оформлението, видео и мобилни продукти”, каза източник от мейджърите, цитиран от NME.
„Големият въпрос на нашето време е: как би изглеждал един албум онлайн? В момента тегленето на парчета по никакъв начин не се доближава до удоволствието, което дава един албум на физически носител. Сега албумът онлайн се свежда само до парчетата, а в един истински албум има много повече неща освен това”, коментира и представител на „Ентъртейнмънт Ритейлърс Асосиейшън”.