Както всяка година през декември, така и тази стрийминг платформата Spotify представи своя популярeн годишен обзор Spotify Wrapped.
Той е личен за всеки потребител, но същевременно предлага изчерпателен поглед върху глобалните и регионалните музикални тенденции. Стрийминг гигантът съобщи, че с повече от 19,8 милиарда стриймвания пуерториканската звезда Bad Bunny е отново най-слушаният артист в света за 2025 година. Милиардерката поп-звезда Тейлър Суифт заема второ място в световен мащаб, следвана от The Weeknd, Drake, Били Айлиш, Кендрик Ламар, Бруно Марс, Ариана Гранде, Arijit Singh и Fuerza Regida.
Високо оцененият албум на Bad Bunny "Debí Tirar Más Fotos", който възприема музикалното наследство на острова му, също бе обявен за най-слушан на глобално ниво, проправяйки му път към участие в шоуто на полувремето на Super Bowl догодина.
Хитът "Die With A Smile" на Лейди Гага и Бруно Марс (на снимката) беше най-стриймваната песен в света тази година - така се нарежда на първо място по слушане глобално. След нея са "Birds Of A Feather" на Били Айлиш и "APT." на Росé и Марс, "Ordinary" на Алекс Уорън и "DtMF" на Bad Bunny.
началото на преброяването беше поставено през 2016 година. Класацията събира навиците на потребителите, за да определи най-слушаните от тях песни, любими артисти и топ подкасти. Резултатите се споделят в приложението, като феновете са насърчавани да споделят своите топ песни в социалните мрежи. Всеки декември стрийминг платформата представя своя популярeн годишен обзор Wrapped — личен за всеки потребител, но едновременно с това и изчерпателен поглед към глобалните и регионалните музикални тенденции.
Поредното издание идва с нови функции, интерфейс и съдържание. В Wrapped 2025 има няколко нови функции и формати, които превръщат годишния обзор в истинско музикално изживяване. Тази година потребителите получават Top Albums – списък с топ албумите на годината, което липсваше преди.
Spotify въвежда и "Clubs" и "Listening Archive" – първото групира слушателите според тяхната музикална стилистика, а второто позволява да се проследят ключови дни или периоди от музикалното "пътуване" през годината. Новата социална функция "Wrapped Party" дава възможност да сравнявате своя Wrapped с този на приятели – кой е слушал най-много, кой е открил най-много нови артисти и други.
С други думи, Spotify Wrapped 2025 не е просто статистика – това е разказ за годината в звук, създаден за споделяне, откриване и социално преживяване, обобщава Forbes.