Музикалните компании оказват натиск върху най-големия световен [B]онлайн магазин за музика "АйТюнс"[/B] да предложи опция за [B]теглене на музика[/B] срещу месечна абонаментна такса, стана ясно от интервю на [B]Стив Джобс[/B], изпълнителен директор и съсобтвеник на компанията [B]"Епъл"[/B], която притежава магазина.
Музикалните мейджъри предпочитат този модел по две причини. На първо място, една месечна такса би им донесла по-високи приходи според тях. И на второ - абонаментът преполага теглена на музика без или с ограничения в броя на изтеглените файлове, но по-важното е, че след като потребителят веднъж не си плати абонамента, всички изтеглени от него файлове се изтриват от компютъра му. На практика плащате не за да купите музика, а да я слушате, макар и от собствения си компютър.
"Никога не бива да се казва никога, но потребителите не изглеждат заинтригувани от този бизнес модел", каза [B]Стив Джобс[/B] в интервю пред "Ройтерс". "Абонаментният модел засега е пълен провал. Хората искат да притежават музиката, която купуват".
[B]"АйТюнс"[/B] в момента преговаря с музикалните компании за поднвяване на лицензните си договори с тях.
Мейджър компаниите са недоволни, че поради ниските цени на песните в онлайн магазина - стандартно по 99 цента за парче - отчисленията за тях са много ниски.
Същевременно [B]"Епъл"[/B] също не печели от продажбите на музика, но компенсира с огромните продажби на плейъра си [B]"АйПод"[/B], с който се просвирва музиката, закупена от [B]"АйТюнс"[/B].
[IMG 884399152360.jpg center]