Два дни след чудесния концерт на Пейн (Pain) в София, получаваме отворено писмо от организаторите му - "Most Of Evil Music", с позицията им по отношение на двучасовото забавяне на шоуто:

"Вместо репортаж от концерта на Пейн
(гледната точка на организаторите)

Искаме да се извиним официално на феновете на Пейн, заради двучасовото закъснение на концерта. Знаем че обясненията няма да върнат неприятното преживяване, но се чувстваме длъжни да заявим още веднъж на всички посетители, че причината беше в дублирането на две събития на 25 април в „Blue Box”, за което бяхме уведомени само един ден преди датата.

Направихме всичко възможно да предотвратим абсурдната ситуация, дори разгледахме идеята да преместим шоуто в друга зала, но това изобщо не гарантираше, че ще бъде по-удобният вариант за няколкостотин души, които нямахме възможност дори да предупредим навреме. Ето защо избрахме „по-малкото зло”.
 
Все пак колкото и изобретателен и организиран да е човек, просто няма начин да се инсталира декор, осветление, бек-лайн и да се направи саунд-чек за по-малко от 3 часа. Точно за толкова се справихме - от момента, в който и последните балеринки напуснаха сцената, до момента, в който започна концертът.

За щастие, самите Пейн, тур-мениджърът и техниците им приеха всичко с разбиране и с присъщата на големите музиканти и професионалисти рутина просто направиха възможното да си свършат работата по най-добрия начин.

Същото се отнася и до нашите технически екипи и сценичните работници от българска страна, които бяха максимално експедитивни и точни в действията си. В този ред стоят и прекрасните музиканти от КЪЛН, чиято роля беше най-неблагодарна в цялата ситуация и те трябваше да тушират нетърпението от страна на изнервената публика.

В един по-широк аспект, и в отговор на логичните забележки, които ще последват, че това не е първото закъснение или проява на лошо отношение към публиката, бихме искали само между другото да споменем, че в държава където за 90 % от хората точните уговорки, професионалното отношение и честната дума са изрази без съдържание, колкото и да се старае, никой не е застрахован от издънки. Във такава ситуация, когато могат да се прецакат 1000 неща и всеки, от когото зависиш да те подхлъзне, без да му мигне окото, колкото и прецизен да си, просто няма начин да предвидиш всичко и да реагираш адекватно.

Не се оплакваме, просто така стоят нещата. Искаме да кажем на всички, които са идвали и ще идват на организираните от нас концерти, че ние сме от една и съща страна на игрището – просто хора, които обичат музиката и любимите си групи и са готови да отделят от личното си време, средства и ентусиазъм, за да ги видят ТУК, в България на живо.

В тази връзка, основното, което има смисъл е, че концертът на Пейн в събота беше едно от най-чудесните преживявания, които сме имали като фенове. Това беше събитие, което дълго ще се помни и ще кара стомасите ни да се свиват от вълнение, отново и отново, при вида на всяка снимка или клипче в YouTube. Вярваме, че въпреки световната си популярност и преситената си откъм концерти програма, самата група също ще запомни първата си дата в София. Тур-мениджърът Ewo Pohjola сподели, че групата е изключително доволна от посрещането и от концерта като цяло. Залата, звукът, и естествено приемът на публиката според тях са били на много високо ниво, което надминава това на редица други дати от турнето.

В крайна сметка, ние вярваме, че всяко събите, допринесло по някакъв начин за това чуждестранните партньори да ни нареждат сред нормалните държави, има смисъл и ни приближава стъпка по стъпка напред до реалностите в тях, с всичките позитиви от това."