Международната федерация на звукозаписната индустрия (IFPI) обяви песента "Blinding Lights" на The Weeknd за победител в официалната класация на музикалната индустрия "Дигитален сингъл на 2020 година" (IFPI Global Digital Single Award), съобщава Българската Асоциация на музикалните продуценти (БАМП), национална група на IFPI.
Тази традиционна годишна класация на IFPI представя най-успешните сингли в световен мащаб на база резултати в различните дигитални формати на потребление – от даунлоуд до стрийминг чрез абонамент или чрез услуги, подкрепени от реклама. "Blinding Lights" е вторият сингъл от четвъртия студиен албум "After Hours" на канадския певец, автор и продуцент The Weeknd, който излезе през март 2020 година. Парчето постигна впечатляващ комерсиален успех и зае първото място в музикалните класации на над 30 страни, подхранвано от вайръл денс предизвикателство, тиражирано в платформата TikTok и поредица разтърсващи рекорди. Попадаше редовно в Топ 10 и Топ 5 на седмичните класации за сингли на Billboard - Hot 100. За цялата 2020 година "Blinding Lights" постигна в световен план еквивалента на изумителните 2.7 милиарда стриймвания на база абонамент.
Още в първите 24 часа след премиерата си "After Hours" постигна впечатляващи резултати в дигиталните платформи. В Apple Music той беше поръчан милиони пъти, а в стрийминг платформата Spotify цифрите са изумителни. В деня на премиерата на диска всички 14 парчета от него са генерирали над 59,06 млн. стрийма. В резултат на това, в същия ден "After Hours" се изкачва до №7 в Top 10 и до №10 в Top 15 в списъка с най-стриймвани тракове глобално за деня в платформата.
Както MySound.bg писа, The Weeknd е в Тop 10 на класациите на IFPI за "Глобален артист на годината" за четвърти път в рамките на последните пет години и е под № 4 в тазгодишния чарт на индустрията. Това е и най-доброто му представяне в тази класация до момента. На второ място след "Blinding Lights" в класацията "Дигитален сингъл на 2020" е Tones Аnd I с парчето "Dance Monkey". То попада за втора поредна година в Топ 10, като сериозно подобри своето миналогодишно класиране – нещо, което до момента се бе случвало единствено през 2018 г. със сингъла на Ед Шийрън "Perfect". Roddy Ricch и неговият сингъл "The Box" заеха 3-та позиция в чарта. Roddy Ricch е основен изпълнител в още една песен от Топ 10 – "Rockstar", под № 8 заедно с дебютантката DaBaby, като така стана единственият артист досега с две представяния в челото на тази престижна класация.
Топ 10 Global Digital Singles 2020:
1. The Weeknd - "Blinding Lights"
2. Tones Аnd I - "Dance Monkey"
3. Roddy Ricch - "The Box"
4. SAINt JHN - "Roses"
5. Dua Lipa - "Don't Start Now"
6. Future (feat. Drake) - "Life Is Good"
7. Xiao Zhan - "Made To Love"
8. DaBaby (feat. Roddy Ricch) - "Rockstar"
9. Billie Eilish - "bad guy"
10.BTS - "Dynamite"
За IFPI
Международната федерация на звукозаписната индустрия (IFPI) представлява световната звукозаписна индустрия, защитава нейните интереси и права, като отстоява стойността на записаната музика, действайки в над 70 основни пазара. IFPI обединява 8 000 членове – водещи и независими звукозаписни компании, национални групи и свързани с федерацията дружества за колективно управление на права в 70 държави по целия свят.
За БАМП
Българската асоциация на музикалните продуценти (БАМП) e сдружение с нестопанска цел, което обединява водещи български продуцентски компании в областта на звукозаписната индустрия. През 1999 година Асоциацията е призната за национална група на Международната федерация на звукозаписната индустрия (IFPI) и съдейства на IFPI в реализацията на нейните цели и задачи в защита стойността на записаната музика, както и със статистически данни за българския музикален пазар при подготовката на ежегодния IFPI Global Music Report.