Интересът на алт саксофониста Julian Edwin "Cannonball" Adderley към африканските корени се изявява още при подготовката на албума "Accent Of Africa" (1968), когато включва звуци и ритми от африканските народи. Той обаче не само се позовава на тези традиции, но ги и развива в експериментите си.
По-късно виждаме Cannonball Adderley да дирижира оркестъра, който записва албума "David Axelrod's Rock Interpretation Оf Handel's Messiah", рок версия на ораторията "Messiah", или "Месията", от George Frideric Handel, както и да издава албума "Soul Of The Bible" ("Душата на библията").
Затова не e изненада, когато Julian през 1971 се заема да пресъздаде в най-популярната си плоча, при това на два диска, една от битуващите сред африканските и афроамериканските проповедници идея, че Месията, т.е. Иисус Христос, е бил чернокож.
Музиката е записана на живо в нощния клуб Troubador, Западен Холивуд, Калифорния, за близо седмица през август 1971 от звезден състав, включващ квинтета на Cannonball Adderley с Nat Adderley, George Duke, Walter Booker и Roy McCurdy, както и гост музикантите Airto Moreira, Mike Deasy, Ernie Watts, Alvin Batiste и Buck Clarke.