Американският рапър, композитор, продуцент и предприемач ще ръководи стратегията на марката на TPCO и ще привлече други "водещи артисти и музиканти" за популяризиране на бизнеса. Той също така ще ръководи инвестициите ѝ в компании за канабис, притежавани от чернокожи и малцинства в подкрепа нейните инициативи за "поправяне на неправдите", извършени, когато канабисът е бил нелегален. Компанията заяви, че това включва "работа за значителна промяна в системата на наказателното правосъдие" и подпомагане на хора, осъдени за престъпления, свързани с канабис, както и с обучение и назначаване на работа. TPCO също може да се похвали със съдружник като Риана в ролята на акционер. В изявление на марката се казва, че Джей-Зи ще използва "ненадминатото си културно влияние", за да привлече други звезди на борда. Ходът е предприет месец след като рапърът пусна нова марка трева, наречена Monogram. Той е първият в света хип-хоп милиардер.
Бизнесменът нe крие, че е стигнал до Caliva след широко търсене на подходящ партньор в процъфтяващата индустрия. "Всичко, което правя, искам да правя правилно и на най-високо ниво", каза той в изявление, публикувано на уебсайта на компанията. "С целия потенциал в канабис индустрията, опитът и етиката на Caliva я правят най-добрия партньор за това начинание. Искаме да създадем нещо невероятно, да се забавляваме в процеса, да правим добро и да водим хората по пътя", сподели Шон Картър, както е рожденото име на изпълнителя. Могъщият бизнесмен е известен още като Да Рок, Джига и Хова. От Caliva заявиха, че като главен стратег, той ще помогне на компанията в нейните творчески решения, както и в усилията и стратегията за популяризиране на марката. По-конкретно - той ще се съсредоточи и върху увеличаване на участието в легалния бизнес с канабис на хора, които са излежавали присъда в затвора и са били изключени от бързоразвиващия се сектор. "Заедно се надяваме да оформим начина за процъфтяване на канабиса, да насърчаваме равенството и справедливостта в развитието на индустрията, да популяризираме многобройните употреби и ползи от него, давайки възможност на потребителите да се чувстват свободни да го използват когато и където пожелаят", уточняват от мениджмънта на Caliva.
Рапърът Снууп Дог създаде своя собствена марка марихуана, а актрисата Упи Голдбърг стартира линия от медицински продукти с марихуана за жени през 2016 година. 50-годишният Джей- Зи, който е съпруг на поп звездата Бионсе (The Carters), миналата година бе обявен от списание "Форбс" за първия хип-хоп милиардер, благодарение на инвестициите в шампанско, коняк, услугата за споделяне на пътувания Юбер и неговата развлекателна компания Rock Nation. Джей- Зи е ултрауспешен собственик на лейбъл (Roc-A-Fella), а заедно с основателя Деймън Даш задвижи ърбън фешън компанията Rocawear, в която освен задължителните мъжки, дамски и детски дрехи, има чорапи и limited edition детски колички. Култовият хип-хоп бранд беше основан през 1995 г., а в началото на 2006 година беше завзет изцяло от Джига след конфликт със съдружниците. Годишната му печалба само от това е над $ 700 млн. долара. Цветнокожият владетел има и своя линия гуменки за Reebok, наречена The S.Carter Collection. Тези обувки все още държат рекорда за най-бързо продаван модел на Reebok и превърнаха Джей-Зи в първата личност, която не е спортист, но има специална лична серия маратонки. Той е партньор на производителя на луксозни швейцарски часовници Audemars Piguet.
TPCO е собственост на Subversive Capital Acquisition Corp, чиито шефове имат нарастващо влияние в индустрията и ще комбинират компаниите за канабис Caliva и Left Coast Ventures. Те се надяват на приходи на стойност $ 334 млн. през следващата година. Калифорния беше начело на усилията за облекчаване на законите около опиата, узаконен за развлекателна употреба за хора над 21 години в щата през 2018 година, припомня BBC.