28 години след смъртта си, Джон Ленън (John Lennon) е лице на рекламна кампания с благотворителна цел, съобщи “Rolling Stone”.

Мотото й е „За всяко дете – ноутбуук”. Хуманитарната акция, одобрена и от съпругата на покойния музикант – Йоко Йоно, е организирана от “One Laptop Per Children” с идея да осигури преносими компютри за бедните деца по света.

Фронтменът на Битълс е главен герой в клипа за социалната кампания, благодарение цифровите технологии – моделиран е не само вокалът на Ленън, но и неговия лик.

Джон приканва всеки желаещ американец да дари 140 лири, обяснявайки, че с този акт едно бедно дете от развиващите си страни по света получава лаптоп, нискобюджетен ноутбуук “XO”.

Музикалният фон е вечният хит “Imagine”.    

"Представи си - всяко дете, независимо от това къде се намира, е в състояние да има достъп до галактика от знания. Малките ще получат възможност да се обучават, да мечтаят и да достигнат това, което желаят. Аз опитах да направя същото чрез музиката си, но сега ти можеш да го сториш по съвършено различен начин: промени света, дай на всяко дете ноутбуук!”, агитира Джон.

Митичният изпълнител бе убит в Манхатън на 8-и декември 1980.