Дейвид Фрик, бившият редактор на Rolling Stone, интервюирал най-големите имена в рок и поп музиката, смени ролята и отговори на въпросите на българската журналистка Елена Розберг.

В средите на световната музикална журналистика и сред самите рок музиканти той е истинска легенда. Започва като фрийлансър за списание Rolling Stone, след което става за 30 години и негов редактор. Днес, вече прехвърлил 70 години, той от ново работи като фрийлансър за други музикални издания като Mojo, става и водещ на шоуто The Writer’s Bloock по Sirius XM, защото неведнъж са му казвали, че има много красив глас. Дейвид Фрик е един от малкото журналисти, номинирани за "Грами", следил е от приятелска дистанция как се развива кариерата на повечето от големите рок и поп имена - от Rolling Stones, Pink Floyd и AC/DC, през Ерик Клептън и Том Пети до Metallica, R.E.M, The Smiths и Nirvana.

Кърт Кобейн дава своето последно интервю именно на него. Журналистът-легенда беше в София по покана на Рут Колева за първото издание на конференцията So Alive (19-21 октомври). На събитието в ролята на спикър Елена Розберг представи Дейвид Фрик пред аудиторията.

В ефира на Z-Rock Фрик сподели как е реагирал на поканата да посети България: "Шанс да видя нова страна, да опозная нови хора, да се видя с нови прекрасни журналисти и да чуя нова музика? Не е нужно да ме питат по два пъти". Разговорът се завърта и около интересната тема дали самият той е прототипа на Уилям Милър във филма на Камерън Кроу "Почти известни"(2000). Фрик споделя: "Не бих казал, че съм прототипът, но познавам много добре режисьора на продукцията Камерън Кроу, който спечели "Оскар" с филма. Той е прекрасен колега и приятел и когато гледах премиерата на "Почти известни" в Ню Йорк, отидох при него и му казах – ти си показал толкова точно моята история, колкото и своята. Защото филмът разказва за някой, който толкова обича музиката, че иска да бъде част от всичко това".

Онзи ден мина и участието му в музикалната конференция So Alive в София, озаглавено "Ритъмът на репортажа: прозрения от музикалния журналист Дейвид Фрик". Повече от час продължи безценната "лекция" на  журналиста, в която той изложи концепциите си за писането на въздействащи статии, даде примери от своя опит в музикалната журналистика и своята вяра в свободата на словото.

Темите, през които преминава това завладяващо интервю, са всеобхватни и неизчерпаеми: От силата на въздействащото писане, което оставя трайни следи, за това колко по-важно е качеството пред скоростта на написване. За емблематичното му интервю с Кърт Кобейн, известно като последното интервю на легендарния музикант преди преждевременната му смърт. Разговор, който става съдбоносна точка в кариерата на Фрик. Хвърля светлина и върху журналистическата етика и за това как определена информация, споделена по време на интервю, не е предназначена за публикуване и трябва да се уважава като такава.

Разговорът преминава и през актуалните за музиката и Spotify, за вечния въпрос коя е стойностната музика, която той определя като музика, която балансира "с единия крак в душата и с другия в бъдещето". Важна част от разговора си с Елена Розберг, Фрик посвещава на Metallica, на лиричния гений на Боб Дилън, Франк Запа, на вечния въпрос Джон Ленън или Пол Маккартни и на Кърт Кобейн.

Интервю на Елена Розберг с Дейвид Фрик в музикалната конференция So Alive гледайте тук:

https://musicnonstop.today/2023/10/19/the-rhythm-of-reporting-insights-from-the-journalist-david-fricke