Многоликият музикален празник, наречен Банско Джаз фест 2015, не спира.
Престижният форум за четвърта вечер предостави сцена на едни от най-добрите български музиканти и на харизматични гости.
Въпреки че 10 август бе работен ден, градският площад беше пълен с жадна за музика публика и дори мрачното небе не попречи на приповдигнатото ѝ настроение. Още с първите изпълнители тя бе отведена на далечна екзотична разходка към Бразилия. Весела Морова излезе на сцената към 19.20 ч. заедно с бразилския проект Дандалунда, чиито жизнерадостни ритми разгониха тъмните облаци. Малко след началото, на сцената се качиха и прекрасните танцьорки от Amazonia Dance Project, които разгорещиха още повече кръвта на зрителите с перфектни фигури и завидни умения в самбата.
Специален гост на проекта бе перкусионистът и продуцент Клаудио Крон до Бразил, роден в една от най-романтичните райони на Бразилия - Баия. Част от публиката вече се беше запознала с него предишния ден на специално организирания уъркшоп по афро-бразилски перкусии. На сцената той демонстрира удивително владеене на традиционния афро-бразилски струнен перкусионен инструмент беримбао, омагьосвайки присъстващите с магията на екзотичната ритмика. Не само нежна боса-нова, самба и капоейра, но и приказки - една от които за бразилските Ромео и Жулиета, бяха част от знойното шоу.
Следващи бяха поляците Klezmafour – една от малкото групи, изпълняващи клезмер – традиционна еврейска музика. Анджей Чаплински (цигулка и вокал) и Войчех Чаплински (кларнет и вокал) са братя, наследилигрупата от своите родители – първите основатели на клезмер банда след Втората сетовна война в Полша. Заедно с Рафал Гжоунка (акордеон), Габриел Томчук (контрабас) и Павел Марушак (барабани), те използват традиционни еврейски мотиви, смесват ги с ориенталски влияния и добавят модерно звучене, което прави музиката им изключително пъстра, но и достъпна за недотам запознатото с тази мелодика по-младо поколение.
С изключитено силно сценично присъствие, купонджиите Klezmafour (на снимката) вдигнаха на крака цялата публика. Звучаха песни на иврит, турски и арабски, майсторски смесени с балкански и ориенталски ритми.
Популярният италиански изпълнител Рон излезе в светлината на прожекторите към 22.00 часа и многобройната публика, голяма част от която италианци, събрали се специално заради неговото изпълнение, го приветстваха с бурни аплодисменти. Победителят на "Сан Ремо" през 1996 с песента "Vorrei incontrarti fra cent`anni testo" като че ли постла една - по италиански носталгична, пелена над присъстващите и ги отнесе на дълго пътешествие с хитовете от своята 45-годишна музикална кариера. Сред тях се откроиха "Sabato Animale", "Una citta per cantare", "Anima" и "Singing In The Rain", композиция на Матиа Дел Форно, който акомпанираше на клавишни.
Настроението видимо се промени, публиката затихна, италианците се размечтаха, а на финалното изпълнение магичната средиземноморска атмосфера се допълни от голяма група дами, облечени в официални рокли и маскирани с домино, които заеха пространството пред сцената. За момент се озовахме във филм на Фелини.
Лентата обаче не продължи дълго, тъй като с изявата на следващите изпълнители публиката пред сцената утрои размера си и дамите с домино се изгубиха сред тълпата.
Дърти Пърчес започнаха ударно, подкрепени от брас секцията Мишо Йосифов и Вили Стоянов и китарата на Иван Лечев. А когато Амалия Ненова пое микрофона, фънки рок-ен-ролът, така присъщи за групата, тотално взриви площада. Бандата бе еднакво убедителна и в кавърите - от "Whole Lotta Love" на Led Zeppelin до "Sunny" на Boney М, така и в собствените парчета. Емил Минчев представи последната им авторска песен - "Sweet Sensation", която се прие изключително добре.
Формацията, която отбелязва две декади на сцената тази година, довършва работата по първия си албум с оригинални композиции, чиято поява се очаква скоро.