Певицата и композитор Sara Bareilles притежава силен мецосопранов глас и често сравняват нейния маниер на музициране с този на Regina Spektor, Fiona Apple и Billy Joel заради втъкаването на пианото в нейните композиции, а тя самата го определя като пиано базиран поп-соул и споделя, че нейни източници на вдъхновение са Etta James и Sam Cooke. Това ѝ носи признанието на слушателите и специализираните издания, за което има множество награди, включително две отличия "Грами".

Песните от нейните 7 студийни албума, сред които има с платинени и златни сертификати за продажби в тираж над 3 милиона, разкриват страстна чувствителност наред със спокойна мъдрост, и до болка откровено  представят гледната точка на жената в любовните отношения.

Но това започва да ѝ тежи. "Ритъмът в работата на поп изпълнителите ме натоварва твърде много, постоянно има натиск върху мен да съчиня албум, да го запиша, да го представя на турнета и след това да започна всичко отначало – затова реших да правя нещо различно", споделя Sara Bareilles.Ето защо освен че композира и изпълнява песни, станали хитове като сингли с 15 милиона продажби (само "Love Song" е с над 4 милиона), Bareilles подготвя спектакли за сцените на Broadway и за телевизионни сериали, изпълнява партиите на Мария Магдалена в паметната версия на Jesus Christ Superstar от 2018 г., а книгата ѝ "Sounds Like Me" ("Звучи като мен") става бестселър в класацията на "The New York Times".  

Така през 2013 г. след обяд с Diane Paulus, именита режисьорка от Broadway, по време на който двете разговарят за филма "Waitress" ("Сервитьорката") на Adrienne Levine от 2007 г., Sara се прибира у дома, няколко пъти гледа този филм и ѝ хрумва да направи мюзикъл по него: "В рамките на няколко седмици горях, докато просто "дъвках" тази идея, хванах се и написах песента "She Used To Be Mine", която стана първата за спектакъла".

В резултат се появява мюзикълът "Сервитьорката" с текст и музика от Sara Bareilles, и ето за какво става дума в него: 

Джена Хънтърсън е млада жена, пекарка и сервитьорка, която има сериозни проблеми в личния си живот. Тя измисля рецепти за пай и сладкиши, които се радват на успех сред клиентите ѝ. Джена има огромното  желание да се махне от града, за да избяга от съпруга си Ърл, който е грубиян и често ѝ посяга. Но разбира, че е бременна и не знае как да постъпи. За да намери решение, се обръща към младия гинеколог д-р  Джеймс Поматер за съвет, докато се опитва да запази бременността си в тайна от Ърл. Но когато между нея и женения д-р Поматър пламва любов, животът на Джена излиза от контрол. Търсейки как да се измъкне от проблемите си, тя вижда в състезанието по печене на пайове своя голям шанс…

Мюзикълът има премиера в театъра "Brooks Atkinson" на Бродуей през април 2016 година под режисурата на Diane Paulus и с участието на звездата Jessie Mueller в ролята на Джена, постига завиден успех, потвърден от 19 различни продукции в САЩ, Великобритания, Канада, Филипините, Аржентина, Япония, Полша и Финландия. Докато подготвя спектакъла обаче Sara Bareilles се влюбва в историята му и решава предварително да запише отделен концептуален албум със същите песни, но сама да изпълнява вокалните партии, и така се получава издание, което се радва на добър слушателски интерес, влиза в десетката на меродавната класация Billboard 200 за музика от всички жанрове.

Албумът "What’s Inside: Songs From Waitress",  или "Какво има вътре: песни от мюзикъла "Сервитьорката", ще бъде представен от Сергей Шишов в предаването "Картини от една изложба®" на програма "Хоризонт" в събота, 8 юли, след новините от 22.00 ч.