В края на 50-те години на миналия век оркестърът на джаз пианиста и диригента Stan Kenton бележи спад в продажбите и популярността си, когато на сцената се появяват музиканти като Elvis Presley, Bobby Darin, The Platters и други, които със сравнително малки ресурси имат впечатляващ ефект.

Това налага оркестърът на Kenton да се реформира и през 1960 г. го виждаме с нов облик и нов звук.

Lее Gillette и други ръководители от гиганта в звукозаписната индустрия Capitol притискат Kenton към по-комерсиален подход в началото на 60-те години. Kenton е принуден да изостави територията на чистия джаз и да направи известни отстъпки. Така пристъпва към проекта да представи своя версия на мюзикъла West Side Story ("Уестайдска история") от Leonard Bernstein и Stephen Sondheim с аранжимента на Johnny Richards.
 
Както споделя по-късно Kenton, версията на Johnny Richards, която технически е изключително сложна, е "железобетонна", "Johnny е може би най-добре обученият музикално от всички нас, взети заедно", но за времето си това е съществен риск да се предложи интерпретация на шедьовъра от Bernstein.
 
Сюжетът на мюзикъла West Side Story е сходен с този на "Ромео и Жулиета" от Шекспир, само че в друго време и на друго място. Действието се развива през средата на 50-те години на миналия век в Манхатън, Ню Йорк, където две враждуващи банди – местните "Jets", или "джетовете, реактивните", представители на бялото население от наемни работници и пуерториканците "Sharks", или "акулите" водят жестока битка за територии. Тони, основателят на "джетовете", се влюбва в Мария, сестрата на Бернардо, главатарят на "акулите". Нататък историята е известна...

Албумът "Kenton's West Side Story" е приет с рядко срещано одобрение от слушателите и критиката за този род стилистика като заема престижни места в класациите за поп музика и е отличен с Grammy за най-добро джаз изпълнение от голям състав през 1962 г.

Най-интересна обаче е реакцията на представителите на компанията Mirisch, които по същото време подготвят премиерата на едноименния филм с участието на Natalie Wood и Richard Beymer. Те са поканени да чуят в офиса на Capitol в Холивуд откъси от албума на Kenton по време на смесването и мастерирането и остават крайно разочаровани, че не са го направили по-рано за да ги включат в музикалния съпровод на филма. Затова пък им разрешават на обложката на плочата да поставят кадър от игралния филм.   

Албумът "Kenton's West Side Story" ще бъде представен от Сергей Шишов в предаването "Картини от една изложба" на програма "Хоризонт" по БНР на 16 юни, събота, след новините от 21.00 ч.