Принс (Prince) е готов с чисто нов материал за следващ албум, предаде “NME”.

Артистът обаче се чуди как да го разпространи. Той не иска да има нищо общо с музикалните комании, а желае да упражнява тотален контрол върху парчетата си, по неговите думи.  

Той направи премиера на три трака по лосанджелиското радио “Indie 103”. Те изтекоха вчера и в Мрежата. Както във всеки подобен случай, не е ясно дали това е окончателният им вариант. Едно обаче е сигурно: Принс е във форма, по-добра от тази в предишния му диск – “Live Earth” (2007). Изпълненията са “Colonized Mind”, “Wall Of Berlin” и шеметен кавър по шейсетарския хит на Тони Джеймс Енд Дъ Шонделс – “Crimson & Clover”.  

Неотдавна в mplsound.com бе качена друга негова нова песен - "There Will Never Be Another 1 Like Me", която обаче изчезна толкова внезапно, колкото се и появи. Първите три букви на сайта (mpl) са абревиатура от родния град на гениалния мъник – Минеаполис.

Наскоро Принс, известен още като Артиста и Символа, обяви намеренията си да съди YouTube, eBay и още няколко интернет портала за неоторизирано използване на негови изпълнения.

Дискът “Live Earth” предизвика с появята си 2007 гигаскандал в музикалната индустрия. Принс го предостави безплатно за читателите на британския вестник „Мейл Он Сънди”, завъртял тираж над 2 милиона. Така Негово Пурпурно Величество се превърна в първия изобщо артист, дал свой пореден проект за безплатно приложение към всекидневник.   

Побеснели, шефовете на звукозаписните компании му поискаха сметка – „Той дължи обяснение на шоубизнеса!”. Вместо Принс, отговори неговото пресаташе. Направи го с със среден пръст и с думите: „Той не дава интервюта”.   

В началото на 90-е години Принс основава уеб центъра „NPG Music Group”, превръщайки се в първия изпълнител, продаващ директно продукцията си в Мрежата.


Списание “Ролинг Стоун” го нареди сред „Топ 5” на артистите за последните 25 години.  
 
Парчетата към филма "Purple Rain" пък бяха определени за най-велик саундтрак в историята на музиката, оглавявайки класацията за "50-е най-добри саундтрака" на американското списание "Венити Феър".