Към края на 90-те години на миналия век поетът Борис Христов се завръща от пътуване в САЩ, където имал четения и в разговор с Теодосий Спасов споделя как бил в един бар и попитал какъв коктейл да си поръча. Барманът му препоръчал "Рибите се молят за дъжд".
Двамата се уговорят да напишат по нещо на тази тема и ето какво разказва Теодосий Спасов специално за "Картини от една изложба":
"По това време с Бойка Велкова (съпругата на Тео) си мислихме за съвместна изява. Тя имаше виждане за спектакъл с танц с прозорец, който измъкнахме от полусрутената къща на баба й в с. Драгоил край Драгоман. Казахме си, че освен всичко така ще дадем нов живот на прозореца. С хореографа Таня Соколова направиха импровизиран танц, като намерението беше да го поставим на камерната сцена на Народния театър "Иван Вазов". Направихме едно представление на спектакъла "Рибите се молят за дъжд" с моето трио, в което влизаха Стоян Янкулов и Румен Тосков-Рупето. Но Стунджи получи предложение да замине за Швейцария за дълго време и отпътува. След това поканихме Христо Йоцов и нещата станаха много хубаво. Представлението влезе в програмата на Народния театър и пиесите, които бях подбрал, улегнаха и придобиха хомогенен вид".
"Всяка пиеса има своята история, а свързващата нишка е моят живот в София и моите пътувания, а накрая идва и тази молитва тази молитва, изпълнена от сина ми Теодор, която успокоява всичко. Музиката към спектакъла и албума се появи след като се установих в София – това повече е градска музика. Българското присъства, но то е отражение на живота ми тук и на пътуванията ми извън столицата. Например пиесата "Кършеница 216" е измислена в Катманду в стая 216 в хотела, по време на онзи наш луд преход към Еверест. Сутрин като ставахме, се разкършвахме и се получаваше нещо като добруджански танц", разказва Първият кавал на планетата.
"Тази музика е родена след моето идване в София и идеята беше да влязат характерни звуци от града – трамваите, кучетата, които живеят около църквата "Свети Георги"… Тези звуци са записани от Джони Пенков. Вкарах ги между пиесите. Когато дойдох в София, започнах наново да се ориентирам какво точно да правя. В Пловдив свирехме активно по сватби. След третата сватба в София обаче заявих на фолклорните музиканти, че това повече не ме вълнува, защото тук тъкмо се разсвириш и сватбата свършва. Започнах нов етап в живота си", допълва Спасов, цитиран от водещия на предаването Сергей Шишов.
Грандът на ударните - джазменът Христо Йоцов, е миксирал звукозаписа.