Благодарение на шегата, скроена от ловки геймъри, осемдесетарският хит на Рик Астли „Never Gonna Give You Up” преживя 14 милиона тегления през YouTube.
Рик-ролингът привлече вниманието и на холивудския клюкар Перес Хилтън, който пусна на сайта си тлъсто заглаве „Уитни Хюстън пуши крек... вижте как”, което праща любопитните... към клипа на Астли.
„Малко е зловеща цялата работа" – коментира самият Астли феномена пред „Ел Ей Таймс”. " Мисля, че е едно от онези откачени неща, по които хората внезапно лудват. Но пък точно това му е страхотното на интернет.", добавя той.
Да беше станало с някое рок парче, което поне има смисъл като „God bless America” на Брус Спрингстийн например, или някое анти-нещо си парче, тогава разбирам, но за нещо толкова... не, не искам да омаловажам „Never Gonna...”. Все още смятам, че това е готино поп парче, но нищо повече. То няма особена натовареност. Сигурно точно там е иронията."
42-годишният Астли вече е отказал доста предложения да се възползва от възродения интерес и да запише нещо ново, или поне ремикс на „Never Gonna...”.
"Мисля, че цялата история е странна и забавна. Само ме е страх дъщеря ми да не се притесни от рик-рола.”, споделя Астли.