Премиерата на "Мария от Буенос Айрес" е на 6 май 1968 година. Идея за тази опера Пиацола получава от Егле Мартин, с която е в близки отношения, а самата Егле е известна актриса, певица и хореограф. Но малко преди да завърши музиката двамата се разделят, защото Егле се омъжва за друг. В един прочут бар в Буенос Айрес Пиацола среща първата изпълнителка на партията на Мария – Амелита Балтар, красива интерпретаторка на танго музика. Люси Дяковска влиза в образа на Мария с лекота. Зад сценичното ѝ представяне личи огромният опит от световните сцени и работата, свършена в процеса на репетиции. Погълната от образа, Люси се раздава на сцената и дълго след спектакъла оставаш шокиран, объркан и очарован от красивата абсурдност на творбата. Българската постановка е изключителнo ефектна. Това се дължи както на работата на художника на спектакъла Мариета Голомехова, така и на опита на режисьора Веселка Кунчева в кукления театър. И както в тангото, и в спектакъла има много движение и страст. Животът е танц, но на моменти брутален и вулгарен. Тангото обаче е и начин да изразиш себе си и да покажеш на света своята душа.
Премиерата на "Мария от Буенос Айрес" е на 6 май 1968 година. Идея за тази опера Пиацола получава от Егле Мартин, с която е в близки отношения, а самата Егле е известна актриса, певица и хореограф. Но малко преди да завърши музиката двамата се разделят, защото Егле се омъжва за друг. В един прочут бар в Буенос Айрес Пиацола среща първата изпълнителка на партията на Мария – Амелита Балтар, красива интерпретаторка на танго музика. Люси Дяковска влиза в образа на Мария с лекота. Зад сценичното ѝ представяне личи огромният опит от световните сцени и работата, свършена в процеса на репетиции. Погълната от образа, Люси се раздава на сцената и дълго след спектакъла оставаш шокиран, объркан и очарован от красивата абсурдност на творбата. Българската постановка е изключителнo ефектна. Това се дължи както на работата на художника на спектакъла Мариета Голомехова, така и на опита на режисьора Веселка Кунчева в кукления театър. И както в тангото, и в спектакъла има много движение и страст. Животът е танц, но на моменти брутален и вулгарен. Тангото обаче е и начин да изразиш себе си и да покажеш на света своята душа.