Когато през октомври миналата година Рейдиохед пуснаха албума си "In Rainbows" за даунлоуд и оставиха всеки да плати колкото прецени, предизвикаха мини революция.
„Мисля, че това беше отговор на ситуацията. Беше един от онези моменти, в които всеки очакваше от нас решение. Не мисля, че ако повторим упражнението то ще има същия отзвук", каза Том Йорк в понеделник пред „Ройтерс” по повод пускането на албума срещу заплащане „по съвест”.
Решението на групата дойде сред проблеми с компанията-издател "И Ем Ай" и доведе до купища коментари за бъдещето на звукозаписната индустрия.
Бандата пази мълчаание дали смята експеримента за успех.
След пускането на "In Rainbows" в мрежата, албумът бе издаден и на конвенционални носители и влезе в челните места на британския и американския чарт.
Дали Рейдиохед ще повторят хода или не, вече е без значение, тъй като духът излезе от бутилката.
Изпълнители като Принс и Найн Инч Нейлс също пуснаха продукцията си свободно в интернет. Подобен акт обмислят дори Металика, които досега със зъби и нокти се бореха срещу този тип разпространение.
В понеделник Колдплей пуснаха безплатно сингъла си "Violet Hill", а сайтът им прегря и блокира от купищата заявки за теглене.
Междувременно Рейдиохед влязоха в сътрудничество с MTV EXIT (End Exploitation and Trafficking) и направиха клип по песента си "All I Need".
Видеото е режисирано от носителя на „Оскар” Джон Сийл.
В него екранът е разделен на две – едната половина показва всекидневието на дете от заможна постиндустриална държава, а другата - дете, принудено да работи в нечовешки условия.
Видеото ще се покаже за първи път по "MTV" в петък – 1 май.
„Горд съм, че песента и видеото ще спомогнат за информираността на хората по света за проблема с човешката експлоатация. Радвам се, че МТV обръщат внимание на този проблем”, каза Том Йорк.