Universal Music Group подписа договор със Citigroup за покупка на звукозаписната компания EMI.
Сделката беше оценена на близо 2 милиарда долара.
EMI Group е един от четирите световни мейджъри, емблематична музикална компания, носител на голямо музикално наследство. Портфолиото на компанията включва впечатляваща колекция от изпълнители като Pink Floyd, Coldplay, Kylie Minogue и пълния каталог на легендарните Битълс (The Beatles). EMI промоутира изпълнителите си чрез лейбъли като Angel, Blue Note, Capitol, EMI Classics, EMI Records, Virgin Records, Virgin Classics и други.
"Много сме горди да посрещнем EMI в семейството на Vivendi. Всички уважаваме лейбълите на EMI, както и изпълнителите и служителите, допринесли за големия й успех. В наше лице те ще намерят сигурен и дългосрочен дом със седалище в Европа", съобщи изпълнителният директор на Vivendi, Jean-Bernard Lévy. "Планираме да се сдобием с музиката на EMI при атрактивни условия, като се придържаме към принципа на общата финансова дисциплина. Уверени сме, че ще успеем да създадем допълнителна стойност за акционерите ни, благодарение на познанията ни в индустрията и доказаните ни успешни записи”, допълва още Lévy.
"Това е историческо постижение за UMG и важна стъпка за запазване на наследството на EMI Music. За мен като англичанин EMI беше превъзходна музикална компания, с чиято музика израснах. Освен че ще съхрани културното наследство и музикалното й разнообразие, "Юнивърсъл Мюзик Груп" ще инвестира в изпълнителите и хората от компанията", казва Lucian Grainge, председател и изпълнителен директор на Universal Music Group.
Ioana Fesnic, изпълнителен директор на Universal Music Румъния и Universal Music България също коментира сделката: "За нас е чест да бъдем част от този важен момент в историята на световната музикална индустрия. Приветстваме присъединяването на EMI и обещаваме, че ще проумотираме ефективно най-големия музикален каталог, съществувал някога. Уверени сме, че интегрирането на престижния и разнообразен музикален каталог на EMI към този на Universal Music ще увеличи още повече усилията ни да промоутираме качествена музика и да се борим с пиратството в индустрията. Ще подготвим стратегия, с която да достигаме още по-лесно до клиентите ни на местния пазар. Ще засилим присъствието си в класическата музика, джаза и съвременното музикално съдържание за възрастни, представяйки изпълнители като Битълс, Пинк Флойд, Нора Джоунс, Депеш Мод, Питър Гейбриъл, Lady Antebellum за радост на музикалните почитатели, както и за купувачите на стойностна музика в България и Румъния".
Universal Music Румъния и Universal Music България са две компании, подчинени на един и същ мениджмънт. Всяка една от тях представлява най-големия лейбъл на местния пазар и е част от Universal Music International. От самото им създаване – 2006 в Румъния и 2010 в България, благодарение на иновативна бизнес стратегия, компаниите са установени на пазара с лидерска позиция.
Universal Music Румъния и Universal Music България не само разпространяват, създават и продуцират музикално съдържание, но и развиват стратегически партньорства с водещи компании в различни сектори, основани на асоциирането с развлекателната индустрия.
Коментари