Hot Since 82 пристига за вълнуващо парти в София през декември
Дино Мерлин със специален поздрав за България преди концерта с Желко Йоксимович
Константин Костов, Христо Йоцов и Плевенската филхармония с авторски концерти в Добрич и Варна
David Garrett в Пловдив: Златни изживявания и премиум емоции с новите билети
Мария Илиева с нова международна награда и дата за голям концерт догодина
Японската сензация Kyoto Jazz Massive пристига за първия си концерт у нас
Pettersson & Frederiksson специални гости на фолк метълите Faun в България
Till Lindemann, фронтменът на Rammstein, със солов концерт у нас догодина
Ali с дългоочаквания си дебютен албум и неочаквани гости в столичния клуб "Строежа" на 23 ноември
Тони събра най-големите си хитове в ексклузивния албум "Пробуждане"
Б.Т.Р. с втори концерт в зала 1 на НДК и нов сингъл
Embrace By Dark преди специалното шоу на Rotting Christ в София

Първият път на Джеймисън Рос у нас: повече от меломания


Първият път на Джеймисън Рос у нас: повече от меломания

4560

Попитайте който и да е музикант, работил в студио, кой е бил най-трудно записаният инструмент и той почти сигурно ще ви каже - барабаните.

Това, разбира се, не е никак случайно. Тук става дума за цял комплект, състоящ се обикновено от осем или повече различни по сила и тембър ударни инструменти. Проблемът идва от това, че при стандартната студийна практика всеки барабан, чинел или друг вид перкусия се озвучава с отделен микрофон, след което се обработва от така наречените динамични процесори и чак после се записва индивидуално на многопистовия магнитофон или пък - в по-ново време, в програмата на компютъра. Страхотен ценител на целия този творчески сюжет - сюжет, не занаятчийски процес, спестен обаче и съкратен от всеотдайната му муза, е Джеймисън Рос.

Aмериканският барабанист, композитор и вокалист изнесе своя първи концерт у нас в Sofia Live Club на 12 февруари. Изявата бе част от европейското турне, свързано с албума му "Jamison". Артистът пристигна по покана на "София Мюзик Ентърпрайсис", част от програмата на популярната меломанска поредица Music Jam.

Гостът представи стилно своя превъзходен дебют, неслучайно номиниран за "Грами" в категорията Най-добър вокален джаз албум. Ако определим Рос просто като джазмен, няма да сме точни, тъй като тъмнокожият симпатяга владее всички стилове, вижда ги и ги е прекроил през призмата на барабанните кожи, помислил ги е и ги е спрегнал и впрегнал в персоналните си композиторски очила, при това - в обкръжението на безупречен бенд, съставен от Рик Лолар - китара, Коркоран Холт - бас, Крис Патишал - пиано, Дейв Стюърт - сакс (да не се бърка с половинката на Ани Ленъкс в Юритмикс - б.р.), Кори Ървин - орган и Алфонсо Хорн - тромпет.

"Jamisson" не звучи като нафукана творба на лидер-барабанист и капризен аранжор. Изпълненията са изградени върху установена основна линия на ударните и оттук най-вероятно се е родила цялостната пиеса с басови фигури, хармонични структури и сола на отделните инструменти  - в този случай с предимно обърнати акценти в пост-боп атмосфера, редувайки по невероятен начин слаби и силни времена и паузи с електро и акустичен саунд, и откроявайки композициите "Bye Bye Blues Part 1", "Martha's Prize", "Deep Down In Florida" и "Set Us Free".

Стилът на госта - еликсир от блус, соул, фънк, джаз и госпъл - при това в рядко срещана и ултрапрецизна дозировка, бе възторжено посрещнат от отзивчивата българска публика, която очевидно се съгласи с критиката, реагирала по адрес на Рос със суперлативи като "най-горещото ново име в джаза".

Концерт, който дълго ще се помни.
   
Снимки на Марчела Иванова - в секцията "Галерия".

Още от Поп


Mysound.bg
Реклама

Галерия


Любо Киров - "Ново сърце"

Видео


Албуми


Любо Киров - "Ново сърце"

Скоростта, с която Любо Киров разпродава концерти в огромни зали и създава нова музика, е завидна.През последните...

Най-четени новини


виж всички