Notte Medievale и KsAN със съвместен концерт. Древното зове в столичния клуб Live & Loud
Vrani Volosa специални гости на Ihsah, Radiogeist откриват за Mono Inc. в Пловдив
Керана и Космонавтите представят официално новия си албум "Октант"
Reverend Beat-Man със специален концерт за Деня на София
Мария Илиева обяви предстоящ световен проект на финала на турнето си "100 причини"
Orphaned Land отново в България след 11 години, удрят заедно със Science Of Disorder, Lone Survivor и Nest Of Plagues
Турнето "Световното кино в музиката" на Хилда Казасян и Плевенската филхармония продължава. Виж къде и кога
Без Monument Оf Misanthropy на концерта на Belphegor и Malevolent Creation този четвъртък
Британците The Singing Loins откриват есенния сезон на "Аларма Пънк Джаз"
Дни до юбилейния концерт на Андреа Бочели. Виж с кои изключителни гости излиза на стадион "Васил Левски"
14 нови песни се състезават в ХIV-ото издание на фестивала за поп и рок музика "София 2024"
Тежко се задава концертът на Ildaruni

Йълдъз Ибрахимова разпя на Разпети петък феновете в зала България


Йълдъз Ибрахимова разпя на Разпети петък феновете в зала България

5387

Зала “България” е с прекрасна акустика – това е всеизвестен факт, който бе доказан по много интересен начин по време на концерта на Йълдъз Ибрахимова снощи.

Организиран със съдействието на посолството на Турция от "София Мюзик Ентърпрайсис", той бе възможност почитателите на певицата да се запознаят с една по-различна нейна страна.

А тези, които за пръв път се срещаха с творчеството й – да поискат още и още. Различен и пълен с изненади – така го определи самата певица. Тя излезе на сцената заедно с трима музиканти от Турция, акомпаниращи й в разходката из стиловете на древността и класиката от Европа и Азия - виртуозните Хакан Токер (пиано), Тахир Айдоглу (канун) и Бългън Джаназ (ней).
 
Експериментът, често водещ до смесване на стилове в органична цялост, е нещо, достатъчно често срещано в търсенията на всеки музикант – и Йълдъз е поела по този път, черпейки от извора на турската и българска народна музика. Примата комбинира с образци на европейската класика и я допълва с някой и друг полъх от по-далечни дестинации. Началото бе дадено с „Аве Мария” на Бах-Гуно и още в този момент стана ясно, че на сцената освен ней, пиано и канун, четвърти инструмент ще е гласът на джаз дивата.

Без да се ограничава само да изпява думите, Йълдъз използваше вокала си по такъв виртуозен начин, особено преплитайки го с мистичния звук на ней, че понякога на сцената сякаш стоеше не певица, а крехка тръстика, която, под полъха на вятъра, говореше направо на човешката душа.

В продължилия над два часа концерт Йълдъз изпълни авторски пиеси, песен на азърбайджанския композитор Кулиев, джаз стандарти, съвременна композиция по ръченица от Давид Бърнев, пиеса на Пиацола и какво ли още не. Дори доказа акустиката в залата – да се върна към това – с преплитането на турска народна песен и българската „Седнало е Джоре”.

Дирижирана умело, публиката акомпанираше на певицата – и то не как да е, а на два гласа. И освен ако 80% от любителите  на музиката в залата не бяха професионални хористи, остава вариантът камерната зала да успява да улови от толкова много гласове най-ценното и да го изведе на преден план.

А може би наистина всички показаха най-доброто от себе си, в отговор на това, което даваше певицата. И топлотата на гласа й, звънкостта на екзотичните инструменти и усмихнатите на гласове на знайни и незнайни композитори, прегърнати от спояващите целостта звуци на пианото, превърнаха нейното пътешествие из музиката в среща със себе си.

В откровение.

В чиста радост – толкова подходящо случила се точно на Разпети петък.

Още от Поп


Mysound.bg
Реклама

Галерия


Любо Киров - "Ново сърце"

Видео


Албуми


Любо Киров - "Ново сърце"

Скоростта, с която Любо Киров разпродава концерти в огромни зали и създава нова музика, е завидна.През последните...

Най-четени новини


виж всички