Reverend Beat-Man със специален концерт за Деня на София
Мария Илиева обяви предстоящ световен проект на финала на турнето си "100 причини"
Orphaned Land отново в България след 11 години, удрят заедно със Science Of Disorder, Lone Survivor и Nest Of Plagues
Турнето "Световното кино в музиката" на Хилда Казасян и Плевенската филхармония продължава. Виж къде и кога
Без Monument Оf Misanthropy на концерта на Belphegor и Malevolent Creation този четвъртък
Британците The Singing Loins откриват есенния сезон на "Аларма Пънк Джаз"
Дни до юбилейния концерт на Андреа Бочели. Виж с кои изключителни гости излиза на стадион "Васил Левски"
14 нови песни се състезават в ХIV-ото издание на фестивала за поп и рок музика "София 2024"
Тежко се задава концертът на Ildaruni
Отново на училище с радио N-Joy. Поли Генова, Tino, Mona, Vall, Iskrata и други на концерта в Южния парк
Нашите Dimholt съпорт за шоуто на австралийците Austere и в Гърция
Остава с нова песен за рождения си ден, канят на двучасов концерт в "Маймунарника"

Аdam Bayer до първия транспорт в София


Аdam Bayer до първия транспорт в София

1362

Добре познатият на родните клубни фенове техно гуру Адам Байер (Аdam Bayer) избра София за място, където да отпразнува петнайстия рожден ден на своя прочут лейбъл Drumcode.

Събитието бе в столичния клуб "Ялта" в петък.

Гостът не пристигна сам, а с шведската си сънародничка Ida Endberg. Няма как да не се сетим за съвместната изява на техно гиганта с Магда по покана на Метрополис отпреди две години. Изненадващо русокосата скандинавка се оказа не само с впечатляващи сини очи, но и със съвсем прилични умения зад пулта. Аудиторията остана доволна от почти лирическото й чувство за ритъм.

Адам не благоволи да се появи преди три и нещо след полунощ. По този повод някои от по–старите фенове, които го знаят още от изявите му в злощастния софийския клуб "Индиго", се поизнервиха от тактиката на "Ялта" да промоутира доста родни диджеи, позволявайки чуждестранните звезди да започват все по–късно и по–късно... тогава, когато доста хора са на прага на неадекватността. Но това е друга - съвсем тяхна си, на хората, тема.

Байер застъпи постепенно и джентълменски изчака до четири и половина. И отново си припомнихме разликата между шампионската лига и махленските мачове в този спорт. Уж смесва добре познати имена - Paul Ritch, Carlo Lio и Калдероне (Calderone) в ремикс, пушките Joseph Capriati и The Advent, но разликата се набива в очи веднага. Малката Ида – също като героинята на Андерсен – сяда на столче до него и въпреки че играе на хорото с големите вече, остава да понаучи едно–друго.

Байеризацията на саунда настава още с първите мотиви. Вярно, че е хаус, а не техно, но въздействието е една идея по–зашлевяваща дори в затишията на парчетаta. "Dirty Thoughts" – едва доловим вокал, при Байер той никога не се чува отгоре. В тона на жестокия ритъм пришпорва до пяна в устата, после ни масажира прешлените с деликатеса "Funk It Up", само за да ни зашлеви пак с някой камшик като "Take Dat" на Ben Sims например. Рано–рано забелязва страстта на ялтенци по избухванията. И не ги разочарова. Само че специфичният почерк личи именно тук. Не знам дали винаги прави така, но със сигурност не бях чувал друг да използва така нагнетяванията и преходите между парчетата: докато всички дълбаят в едното или другото или и в двете поотделно, той използва често именно насъскванията на честотите и завръщането на баса за вкарване на следващия трак в играта.

Вярно е – и други добавят още в средата на един трак следващия или пък допускат куки–анонси, но тук става въпрос за повтарящо се действие. Неизменно в един и същ момент и така - през целия сет. Тъкмо падналият мотив започва да се катери обратно към високото, изведнъж редом до него - в същия коридор, изплува още един състезател. Двамата заедно продължават щафетата. Невероятно, но Байер изнесе порядъчна лекция именно по този "въпрос".

Екрани пред пулта представят впечатляващи анимации с мозъци, кабели, тела и тунели. Оказва се, че ги е направил сам Любо Урсини. Браво, Любо, обърках работата ти с тази на цял чуждестранен екип.

След Kaiser Disco–Drum изникват дълги серии от летописите Drumcode. И когато гостът последователно ни инжектира с "Can`t Leave You" -  в оригинал и ремикс, и "Stop Your Hate", започвам да осъзнавам, че това наистина е единственото празнуване на голяма за цялата електронна сцена годишнина. Не е просто обикновено парти за двамата шведи, които започват и да пускат заедно отвреме навреме, докато отвън започнат задръстванията с тролеи, коли и тролеи. Да, публиката в "Ялта" винаги си пляска и иска още, а по някой път работното време на диджея не свършва, дори и това на местните да започва. Но тези скромни, внимателни и едва откликващи люде от севера просто нямат практиката да показват толкова явно квоите емоции. И въпреки това се усмихват, очаровани.

Часът е осем и половина сутринта, събота. Звучи Адам Байер: "No Rain".

Като задаващ се гръм.

Още от Поп


Mysound.bg
Реклама

Галерия


Любо Киров - "Ново сърце"

Видео


Албуми


Любо Киров - "Ново сърце"

Скоростта, с която Любо Киров разпродава концерти в огромни зали и създава нова музика, е завидна.През последните...

Най-четени новини


виж всички