Прогнозата за времето обещаваше неделната вечер на 6 септември да е хладна и дъждовна дори на слънчево място като Созопол. Обещаваше и още нещо – последното събитие на "Аполония" 2009: концерт в чест на Уедър Рипорт (Weather Report).
Джаз клуб "ОББ" събра няколко шепи хора, дошли да чуят Росен Захариев, Георги Дончев, Румен Тосков, Димитър Семов и Наско Попов, интерпретиращи творчеството на емблематичната фюжън джаз формация.
Росен Захариев - тромпет, Георги Дончев - бас, Румен Тосков – клавир и Димитър Семов – барабани не са непознати на гостите на „Аполония”. Отново в рамките на същите празници на изкуствата, обединени в суперформация, те направиха концерт, посветен на Майлс Дейвис и Хърби Хенкок миналата година.
Дали подобни техни изяви са с намерение да се превърнат в традиция и какво бихме могли да очакваме обаче, не знаем. Не можахме да разберем нито от оскъдната информация на страницата на „Аполония”, нито от самите музиканти.
Петимата излязоха и засвириха, без да промълвят и думичка.
Сцената, къпеща се в мека жълта светлина - като последен спомен за угасващото лято, чудесният звук, майсторството и вдъхновението на музикантите създаваха много приятна атмосфера. Особено за ценители на именитите Уедър Рипорт, които нямат нужда от подсказване кое парче звучи в момента и дали квинтетът се придържа към студийното звучене или пък показва свои аранжименти и импровизации.
За останалите обаче, решили да наминат и послушат без да са познавачи в детайли, оставаше единствено възможността да възприемат концерта като късче време и пространство, наситено с превъзходна музика.
Няма да правя опит да сравняваме музикантите с когото и да било от членовете на американската група. И то не защото Джо Завинул, Джако Пасториъс, Питър Ърскин и всички останали, преминали през Уедър Рипорт, не са достатъчно ласкателно сравнение за всеки музикант. А защото малко преди и малко след полунощ, сякаш на границата между два сезона, слушахме вдъхновение.
И докато вкусвахме опияняващите мини експлозии – „A Remark You Made”, “Birdland” (пиеса, вкарала джаза в чарта за поп музика именно заради изпълнение на Уедър Рипорт), “ Black Market” – тромпетът и клавирите, ударните и басът създаваха своя прогноза за времето – джазово, с превалявания от чиста емоция и стремително повишаване на настроението.
Коментари