Dr.Feelgroove и Moevv откриват летния сезон в Yalta. Be Bold: Let's be close
MakeКАРНАВАЛ, notwar: Молец, RDMK, 100 Кила, Васил Петров, Dolapdere Big Gang и MC Камен сред изпълнителите на феста в Габрово
"Добър вечер, джаз!" с Ангел Заберски и Биг бенда на БНР
Отличават прогресивни български артисти, публиката определя кой ще грабне наградите "Златни патета"
Трио Viva на национално турне
Теодосий Спасов, Стефан Вълдобрев и Обичайните заподозрени, Дара Екимова, Нети Добрева и Viva на SoFest Spring
Швейцария спечели 68-ото издание на "Евровизия"
Sofia Live Festival гостува на юбилейното издание на "Капана фест" в Пловдив
По-малко от месец до концерта на Corey Taylor у нас, Black Tooth и Siamese специални гости в "Арена София"
Всемогъщият оркестър Марсел Дюшан за първи път в София навръх Деня на Европа
Мария Илиева, Владимир Ампов-Графа, Део и 100 кила сред гостите в големия концерт на D2
Стефан Вълдобрев и Обичайните заподозрени тръгват на лятно турне "!Удивителни Въпросителни?"

Конча Буйка. Глас, глас и само глас


Конча Буйка. Глас, глас и само глас

4281

На 18 декември, малко след обявения начален час, пълната зала 1 на НДК жужеше в очакване на големия коледен концерт на Конча Буйка (Concha Buika) със София Симфониета оркестра.

За певицата с дълбокия дрезгав глас, който сякаш събира в себе си есенцията на суровото фламенко, това бе втори концерт в България след като през 2010 отново препълни същата зала.

По някое време на сцената заеха местата си музикантите от оркестъра, диригентът Антонио Куенса и пианистът Иван Мелон, а Буйка излезе с отривиста крачка, боса, в дълга вечерна рокля, застана зад микрофона и без да губи време в приветствия и обяснения, запя "Mi niña Lola". Наелектризиращата емоция, за която не стига само гласът, колкото и мощен да е той, търсеше своя отдушник и в жестовете и тялото на певицата. Въпреки че ще е преувеличено да се каже, че тя танцуваше, крехката ѝ фигура, рязко контрастираща с помитащата вокална лавина, бе като трепкащ проводник на страстта и чувствеността в песните. Не е нужно да разбираш текста, за да бъдеш разтърсен от историята, която тя разказва, да те прониже музиката и да те запрати в друго измерение, в което се живее искрено, категорично и без остатък.

"Misery", "Lascia ch'io pianga", "La falsa moneda", "Soledad" – песен след песен в мен се затвърждаваше убеждението, че въпреки изящната красота на оркестрацията и прецизното изпълнение на София Симфониета оркестра, въпреки плътната подложка, която аранжиментите създаваха за диамантения глас на Буйка, Конча всъщност няма нужда от толкова много инструменти зад гърба си, няма нужда от многопластовата сложност на мелодията, нито от мащабното звучене, което гласът ѝ с лекота на моменти надскачаше. Пианото на Мелон, може би перкусии, някой контрабас с топлия си махагон или пъргава фламенко китара, са по-добрият съпровод, по-естественият обков за това бижу. Да, поднесената ни трактовка беше интересна и красива, но нещо сякаш не беше на точното си място.

Абстрахирайки се от тези размишления, концертът продължаваше все така пестелив на думи от страна на Буйка, но още по-разхищаващ на емоции, с последвалите "Nostalgia", "Throw It Аway" и "Siboney", с по-веселата нотка на класическия си кубински ритъм.

После музикантите се поклониха и изглеждаше сякаш ще има антракт. Но не би, Буйка се завърна за "Ojos verdes", изпълнение, което започна акапела, след като го посвети на оркестъра и пя известно време обърната с лице към тях и с гръб към публиката (за което елегантно се извини). Това категорично бе кулминацията на вечерта – глас, глас и само глас, обгърнал в себе си цялата музика, напълно достатъчен за всички – и на сцената, и в залата, оголената струна на чувството, хвърлящ искри проводник между сърцето на певицата и притихналото от възхита голямо сърце на публиката.

И колкото и невероятно да изглежда, едва час след началото, концертът приключи с повторно изпълнение на "Mi niña Lola" и бурните аплодисменти в залата. Зимната нощ определено стана по-весела и пъстра, но някак си от само себе си се налага Конча да дойде отново, защото публиката иска още, още.

Този път може и без оркестър.

Снимки на Дара Кръстич - в секцията "Галерия".

Още от Поп


Mysound.bg
Реклама

Галерия


Judas Priest - "Invincible Shield"

Видео


Албуми


Judas Priest - "Invincible Shield"

Точно 50 години след издаването на дебютния си албум, Judas Priest доказват на света, че за рока няма възраст....

Най-четени новини


виж всички