Mirain представя дебютния си албум "Clear" с артистична премиера в Sofia Live Club
"Музика в портрети" с фолклорния оркестър на БНР и солисти Магдалена Карамитева, Димитър Карамитев и Димитър Гугов
Омара "Бомбино" Моктар с два камерни концерта в София на 22 и 23 май: туарегски рок-ен-рол
Woomb преди Whispering Sons в столичния клуб "Строежа"
Sevi обявиха Genesis Tour 2024
Маестро Теодосий Спасов се впуска в ново музикално пътешествие
Dr.Feelgroove и Moevv откриват летния сезон в Yalta. Be Bold: Let's be close
MakeКАРНАВАЛ, notwar: Молец, RDMK, 100 Кила, Васил Петров, Dolapdere Big Gang и MC Камен сред изпълнителите на феста в Габрово
"Добър вечер, джаз!" с Ангел Заберски и Биг бенда на БНР
Отличават прогресивни български артисти, публиката определя кой ще грабне наградите "Златни патета"
Трио Viva на национално турне
Теодосий Спасов, Стефан Вълдобрев и Обичайните заподозрени, Дара Екимова, Нети Добрева и Viva на SoFest Spring

Майлс Дейвис: Вечерен тромпет реди Картини от една изложба


Майлс Дейвис: Вечерен тромпет реди Картини от една изложба

4539

Шедьовърът "Sketches Оf Spain" (1960) на Майлс Дейвис (Miles Davis) ще прозвучи в предаването за концептуални албум "Картини от една изложба" по програма "Хоризонт" на БНР след новините в 21.00 ч. довечера.

В началото на 1959 година Майлс и Гил Евънс (Gil Evans) търсят идеи за новия си съвместен албум. В къщата на басиста Joe Mondragon актьорът Борис Карлоф (Boris Karloff) донася плоча със записа на "Concierto de Aranjuez за китара и оркестър от Joaquin Rodrigo. След като я слуша няколко седмици, Майлс се оплаква: "Не мога да я махна от главата си. Отидох при Гил и му я пуснах. Той я хареса, седнахме заедно и както обикновено, си съставихме план за работа".

За целите на този албум знаменитият Гил Евънс преаранжира средната част, адажиото, на оригиналния концерт от Rodrigo, при което Майлс изпълнява повечето от китарните партии, припомня водещият на предаването Сергей Шишов.

"Когато с Гил започнахме работа върху този албум, изобщо нямахме представа как ще изглежда всичко, то стана някак от само себе си. Мелодията обаче е толкова силна, че нищо не можеш да добавиш. Ако се опиташ да я трансформираш в би боп, тя ще те издуха като зърно от пуканки. Открих и още нещо – тя става все по-силна, колкото по-тихо я свириш и обратното, колкото по-силно свириш, толкова по-слаба става", признава Майлс.

Евънс се затваря в библиотеката и се заравя в цял куп от книги, посветени на испанската и в частност, на фламенко музиката, както и на живота на испанските роми. Намира десетки плочи със записи, най-вече поредицата на Алън Ломакс (Alan Lomax) за фолклорна музика от цял свят.

"Толкова бях вътре в този проект, че един ден се хванах, че искам да позвъня по телефона на самия себе си и да си кажа да си затварям устата. Но съм си такъв, винаги се опитвам да направя нещо, което дотогава не съм могъл", спомня си Дейвис.

По време на записите в студиото често идва и Hall Overton, известен композитор в областта на класическата музика, който има опит в джаза като пианист и аранжор.

"Това е най-трудното нотиране, което съм виждал някога за джазов аранжимент", не крие той.

Още за покойния титан на джаза и прочутия албум "Sketches Of Spain" - на: 

http://www.miles-davis.com/

http://www.milesdavis.com/

Още от Поп


Mysound.bg
Реклама

Галерия


Judas Priest - "Invincible Shield"

Видео


Албуми


Judas Priest - "Invincible Shield"

Точно 50 години след издаването на дебютния си албум, Judas Priest доказват на света, че за рока няма възраст....

Най-четени новини


виж всички