Маестро Теодосий Спасов се впуска в ново музикално пътешествие
Dr.Feelgroove и Moevv откриват летния сезон в Yalta. Be Bold: Let's be close
MakeКАРНАВАЛ, notwar: Молец, RDMK, 100 Кила, Васил Петров, Dolapdere Big Gang и MC Камен сред изпълнителите на феста в Габрово
"Добър вечер, джаз!" с Ангел Заберски и Биг бенда на БНР
Отличават прогресивни български артисти, публиката определя кой ще грабне наградите "Златни патета"
Трио Viva на национално турне
Теодосий Спасов, Стефан Вълдобрев и Обичайните заподозрени, Дара Екимова, Нети Добрева и Viva на SoFest Spring
Швейцария спечели 68-ото издание на "Евровизия"
Sofia Live Festival гостува на юбилейното издание на "Капана фест" в Пловдив
По-малко от месец до концерта на Corey Taylor у нас, Black Tooth и Siamese специални гости в "Арена София"
Всемогъщият оркестър Марсел Дюшан за първи път в София навръх Деня на Европа
Мария Илиева, Владимир Ампов-Графа, Део и 100 кила сред гостите в големия концерт на D2

Тангуарда – професионализъм и класа


Тангуарда – професионализъм и класа

6310

"Винаги съм искал квартетът ни да е витален и енергетичен, и жив, да рита задници, ако трябва, да е абсолютно прекрасен или отвратителен, когато се налага. Но трябва да изразява живота. Да разказва истории с благородство и с хумор, и с дълбочина. И да разказва цялата история, ако е възможно".

Тези вдъхновени думи са на Дейвид Харингтън, основателят на Кронос Квартет (Kronos Quartet), които покрай останалите си успехи, са сред най-изтънчените и добри интерпретатори на Астор Пиацола – човека, еманципирал тангото и спомогнал то да влезе и в сериозния класически репертоар.

Днес няма съмнение, че танго може да се изпълнява и от класически, и от джаз формации, но вероятно, за да е живо и вълнуващо, трябва да запази нещо от бедния си емигрантски произход, с дъх на пристанища и синкав дим.

Сигурно няма рецепта как успешно се съчетават класически подход и “народен”, уличен живец, обяснението на Харингтън прилича на указание и вероятно някаква липсваща част от него ме остави хладна в концерта на квартета Тангуарда (Tanguarda) в столичната зала “България” снощи.
 
Грешката със сигурност е в моя телевизор. Така или иначе без особено участие наблюдавах професионалните изпълнения на музикантите, изключително компетентни и уверено владеещи инструментите си.

Мария Мартинова (пиано), Виле Хилтула (бандонеон), Рафал Замбржицки-Пейн (цигулка) и Матю Миджли (контрабас) демонстрираха висока класа в соловите си изяви, както и забележителен синхрон помежду си. Миджли и Замбржицки-Пейн виртуозно произвеждаха всички онези характерни за милонга “саунд ефекти” - барабаненето по корпуса на инструмента, стърженето с лъка, наподобяващо стара грамофонна плоча, съскащото триене на кожа в дърво...

А дали не бяха пък твърде, твърде академични?...

Добри, школувани музиканти, но усещането като за упражнение каквото трябва да бъде тангото, без действително да е. Същото се отнася и за танцовата двойка Селине Руис и Дамян Розентал – овладели до съвършенство сложната хореография, но, стори ми се, без грам сценична химия помежду си.

За танц, при който се предполага мъжът и жената да се изгарят с поглед в непрестанно противоборство, Руис и Розентал едва ли не избягваха визуалния контакт.

Може да съм прекалила с вариацията на “Roxanne” на Полис във филма “Мулен Руж” и други драматични кинообразци, така или иначе Руис и Дамян, уважавани преподаватели по танго, останаха встрани от представата ми за убедителност.

Какво пък: всекиму своето танго, мислих си по време на бурните аплаузи.

Дано следващия път, когато Готан Проджект стигнат до Румъния или Македония, се отбият и при нас.

Заповядай да разгледаш снимките на Елена Ненкова в нашата рубрика "Галерии".

Още от Поп


Mysound.bg
Реклама

Галерия


Judas Priest - "Invincible Shield"

Видео


Албуми


Judas Priest - "Invincible Shield"

Точно 50 години след издаването на дебютния си албум, Judas Priest доказват на света, че за рока няма възраст....

Най-четени новини


виж всички