Truly на Мария Илиева най-добра песен в Югоизточна Европа


Truly на Мария Илиева най-добра песен в Югоизточна Европа

4302

Дуетът на Мария Илиева и Кийт Томпсън - "Truly", бе обявен за най-добра поп песен в Югоизточна Европа на международните музикални награди на фестивала SeeMe.

Победителите бяха излъчени чрез гласуване на сайта на фестивала. Сред номинираните имаше артисти от България, Сърбия, Турция, Гърция и Румъния.

Мария и Кийт се запознават тъкмо на SeeMe през 2007, след което тъмнокожият вокалист кани Мария за запис на песен, която създава специално за нея. Парчето, което е в каталога на Илиева - "Стерео стая", успя да достигне до N 1 в радиокласацията на Австралия.

Освен за електронна музика, призове бяха раздадени и за поп, денс, хип-хоп и алтернативна музика тази година.

Много, твърде много (и твърде важни) теми бяха дискутирани в пресконферентната част на SeeMe5, но една от тях се открои особено ярко: за музиката скоро няма да се плаща.

До тази позиция официално стигнаха именити родни и чуждестранни гости на международния фестивал, който се проведе през уикенда в столицата.

Десет години след настъпване новото хилядолетие, при свръхнасищането с информация на човешкия бит, повсеместно се стигна освен до криза, също така и до връщане към корените. Само че, за разлика от друг път, това така често употребявано клише в музикалната критика, става въпрос за всеобхватно явление – заемащо всички музикални течения навсякъде.

При това лентата се връща много по-назад. Колелото се въртя бясно в последните години: интернет и музика, музика и интернет, докато това не се превърна в най- голямата част от всекидневието ни... и предстои да спре във вечния исторически момент, когато тя Е най–социалният фактор за хомо сапиенс. До степен всеки да може да я възпроизвежда свободно. Отново.

Лошата новина за звукозаписните компании бе стряскащата крайна теза в изложението на конференцията "Дигитална медия и музика", водена от Скот Коен (Scott Cohen), основател на Orchard, Роб Маршъл (Rob Marshall) (Sony) и Пламен Русев, директор на Webit.

Музикантите следва да са лидери, които да дават пример на маси последователи подобно на племенни вождове" – подчерта Скот Коен, най–запомнящият се момент от чието присъствие сякаш бе закотвената на екрана снимка на стогодишния апах Джеронимо. И офанзивата на музикантите да бъде по всички фронтове - от посланията, които отправят на сцената, до най–дребните детайли в облеклото. Русев задълба (малко прекалено) в това как точно да се случва комуникацията артист–фенове в интернет. Стана ясно, че Лейди Гага (Lady Gaga) отговаря всеки ден на приятелите си във Facebook, колко души си купуват онлайн билети за концерти и фланелки чрез кредитни карти, каквито дори у нас има над половината част от населението.

Не стана ясно само:

-    Как точно да не слушат хората музика, за която не са плащали?
-    Ако имахме отговор на това, щяхме да го споделим с вас – заяви младият Роб Маршъл, заемащ пост в отдела за развитие на дигиталния бизнес в един от колосите - Sony.
-    Защо ще иска някой това? – отвърна обаче Скот.

И е прав. Освен че не може да бъде спрян лумналия пламък на това явление, не е и необходимо. Излиза, че музикантите ще печелят от концерти и всякакви други дейности (и стоки), само не и от самите си записи. (Не че преди са печелели кой знае колко в сравнение със звукозаписните компании.)

Или „идват да душат около кравата, а не са я хранили”, както заяви Мишо Шамара на откриването на конференцията в столичния хотел "Хилтън". Биг Ша бе сред водещите на тема „Музика и успех” заедно с редица добре познати родни имена на изпълнители. Най–коментираното от всички тях бе това на Мария Илиева. Тя разказа накратко за успеха “Truly” и лейбъла си "Стерео Стая". Още трима (млади и неизвестни все още) представители на нейната звукозаписна компания се отличиха пред международната комисия в показната демо сесия, с която завърши многонационалната конференция.

Въпросните прослушвания бяха за всеки желаещ артист. Мнозина си бяха пуснали анонимно песни, които да бъдат чути за кратко от екип от доказани в бранша имена (Стивън Бъд (Stephen Bud), Пеле Лидел (Pelle Lidell). Естествено, те разпознаха от раз качеството (Румънеца и Енчев, АннДжи, Камелия Тодорова, D-2), в сравнение с общия фон. Също така насърчиха и младите артисти, отличавайки наистина многото на брой качествени женски гласове на страната ни.

Спецовете бяха запознати в основи с различните жанрове, но най–добри бяха в "създаването на радио хитове", както бе и озаглавено практическото занятие. В този аспект дадоха безценни съвети на начинаещите и не толкова начинаещи музикални творци: припев трябва да се появи до първата половин минута, а общата дължина на парчето да е не повече от 4–5 минути; излишни са струпванията на много на брой неща, от техническа гледна точка е нужно опростяване; трябва да има грабващ мотив и развитие, както при аранжимента, така и в текста; неговорещите английски език като майчин да не пеят на него, по–добре семпъл на нещо автентично, дори фолклорно.

Дано родните изпълнители са ги чули и разбрали.

Още от Поп


Mysound.bg
Реклама

Галерия


Любо Киров - "Ново сърце"

Видео


Албуми


Любо Киров - "Ново сърце"

Скоростта, с която Любо Киров разпродава концерти в огромни зали и създава нова музика, е завидна.През последните...

Най-четени новини


виж всички