Урбанистично шоу от цирк Елуаз


Урбанистично шоу от цирк Елуаз

4244

Цирк "Елуаз" (Cirque Eloize) дебютира пред българската публика със спектакъла ID по покана на "София Мюзик Ентърпрайсис" на 12 април в зала 1 на НДК

Е, залата не се изпълни, но публика имаше. Явно всеки бе успял да разбере, че за деца до 10 години шоуто е безплатно, защото средно на всеки възрастен се падаха по 10 малчугана.

Думата "цирк" сякаш отдавна се е превърнала в абстрактно нарицателно, защото тук нямаше клоуни, животни, студени и кални шатри, безвкусни пуканки и прочие асоциации, когато някой ви каже: "Отивам на цирк".

"Елуаз" си е чист спектакъл. Те са обявени като партньор на Дьо Солей, но горчивата истина е, че стоят по-скоро като подгряващ изпълнител. Нещо като Б.Т.Р. на Металика.

Младата и малобройна, едва 15 души, трупа на светкавиците (в превод елуаз означава проблясък от светкавица) започна програмата си с половин час закъснение.

Още преди да се дръпнат завесите, от колоните (стори ми се, че работеше само една, някак звучеше моно цялото шоу, но да не забравяме, че сме в зала 1) закънтяха градските шумове, с които сме свикнали до болка (сирени, строежи, глъчка). Очевидно предстоеше едно доста урбанистично шоу.

Откриващият номер беше между двама души (мъж и жена): мъжът премяташе жената като парцалена кукла. Този романс бързо бе прекъснат от появата на уличната банда, която си взе момичето и разкара мъжа. С тяхната поява мултимедията по декора се смени с графити тагове, а музиката превключи на латино хип-хоп, докато тарторът на бандата започна да се катери по няколкометров пилон. Сцената напомни на ленти като "Бунтовник без кауза" и "Брилянтин" и някак даде усещане за сюжет на целия спектакъл, но впоследствие се оказа, че етюдите всъщност не са смислово свързани.

След това изскочиха блейдър и хиксър. Така де - човек на кънки и човек на колело, които се метнаха директно в оркестрината между хората и отпрашиха през пътеките в залата, разминавайки се на косъм с някакъв баща и детето му. Хиксърът продължи на сцената, където балансираше на задна гума по няколко куба, а след това се изкачи до върха на наподобяващия сграда декор.

Минималистичен етюд с двама души последва краткото интерактивно изригване. Брейкър и жена каучук. Двамата отегчително се прегъваха по сцената, очевидно докато останалите се прегрупират за нещо малко по-впечатляващо.

Така се и оказа. Последва инсценировка на строеж. Работници, носещи стъкла, които поставяха около един жонгльор, дриблиращ с поне една дузина тенис топки. Този номер напълно заслужено изтръгна ръкопляскания от публиката.

Нататък в програмата бе епизод с окачен на чига обръч, на който се въртеше  акробатка, а след нея всички излязоха с по едно въже в ръка и започнаха да скачат в някаква лошо синхронизирана хореография. В цялото шоу доста преобладаваха тези ученически танци, които напомняха на не особено смислените бой банди от 90-те.

20 минутен антракт (в превод 2 цигари и една малка наливна бира).

Втората част бе по-концентрирана и зрелищна. Главният акробат си направи няколкометрова сглобка от дървени столове, на която се бе качил най-отгоре (с предпазно въже, разбира се), а след това изкараха човек от публиката, който бе положен по гръб на сцената, за да го прескача хиксърът.

Последва жена в голям обръч, с който се въртеше като пумпал, а след това акробатка, която си окачи няколкометров бял чаршаф, с който елегантно се превърташе във въздуха.

Коронният номер на ID започна с акробат, който "падна" от върха на сцената, докато 3D-мапингът изобразяваше разпадащи се тухли, сякаш губи почва под краката си. И точно когато акробатът трябваше да се размаже, той отскочи обратно от скрития от публиката трамплин. Появиха се и другите от трупата, които се запремятаха с него, а мултимедията се изпълни с движещи се тухли. Илюзията беше засилена и от декора, който в действителност включваше няколко отварящи и затварящи се процепа, през които артистите изскачаха и се скриваха.

За финалните си овации, публиката се вдигна на крака, а за бис елуазците изпълниха още един неадекватен танц в стил Take That.

В крайна сметка ID се оказа по-скоро постно и недомислено представление. В режисурата на Жано Пеншо повече преобладаваше пълнеж, отколкото зрелищност, въпреки коронният номер, който бе наистина впечатляващ, и постоянният 3D-мапинг, анимиран доста професионално.

Непрофесионално обаче стоеше трупата на самата сцена. На участниците липсваше онзи "светкавичен" синхрон и те не изглеждаха като едно цяло, за разлика от колегите си в  Цирк дьо Солей (Cirque Du Soleil).

Още от Поп


Mysound.bg
Реклама

Галерия


Orbital
Orbital

Видео


Албуми


Miley Cyrus - "Something Beautiful"

Международната поп звезда Miley Cyrus (Майли Сайръс), която категорично заяви своето място сред най-добрите...

Най-четени новини


виж всички