MusicPRO 2013: от думи към действие


MusicPRO 2013: от думи към действие

4940

Второто издание на най-бързо развиващата се музикална борса на Балканите - MusicPRO, чест от ON!Fest 2913, постигна целта си да създаде платформа за споделяне на опит и професионални умения в областта на музиката, пазара за продукти и услуги в музикалната индустрия и възможност за млади групи и изпълнители да получат тласък на музикалната си кариера.

Още преди да са свършили концертите на международния нощен шоукейс в Mixtape 5 почти всички участници получиха покани за бъдещи участия на фестивали в България и навън. Меломаните и професионалистите в клуба бяха омагьосани от фолк джаза на Dagadana (Полша), танцуваха на неповторимия Gangnam Style във варианта на румънския цигански оркестър The Zuralia Orchestra, извиха хоро на мощния булгар бийт на Оратница и избухнаха с енигматично присъствие и огромен глас на Lady Daisey и фънки, соул и джази бийтовете на Batsauce (САЩ). Адреналиновите нива останаха високи и по време на сетовете на DJ Madrugadao (Белгия), Dharba и Selector Lazy Face (България). Публиката на MusicPRO се запозна и със Space Dub Jammers + Cheap Trix, Acid Folk Collective, E.U.E.R.P.I., Rockschool Band и Belonoga.

Девет бяха участниците в NESCAFÉ® 3in1 Career Boust Noth, Mneme, Abysmatic, Weil, Voltagе, Soulslept, Gang Jah Army, The Bold Dreamers и Acoustic Corporation. Конкурсът на MusicPRO и NESCAFÉ® 3in1 ще даде възможност на една млада група да даде силен тласък на музикалната си кариера. След разгорещена и оспорвана дискусия, журито в състав Никола Шахпазов ("Програмата", сред перата и на MySound.bg), Мартин Михайлов ("Строежа"), Иван Бошев ("Пекарната"), Тим Гюбел (MusicPRO) и Даниела Николова (NESCAFÉ® 3in1) избра и победителя - Acoustic Corporation. (на снимката). На специална церемония те получиха наградата си - запис и постпродукция на дебютно EP, промоционален видеоклип и три месеца пълно мениджърско, букинг, PR и продуцентско обслужване и обучение.

Не по-малко страсти имаше и на сцената на международната конференция на MusicPRO. В първия ден на нея бяха представени 12 фестивала от 6 държави. "Ние сме щастливи, когато хората са щастливи. Това е смисълът за нас" - заключи Михаил Кашчак от Pohoda Festival в Словакия, който разкри интересни подробности за организацията на своето събитие, последван от най-големия фестивал в региона - Exit Festival (Сърбия) в лицето на Владимир Водалов и единствения зимен фестивал на Балканите - Taksirat (Македония), представен от Дени Мароски.

Музикалната индустрия в България, а и по целия свят, се променя с голяма скорост и резултатът е постоянна необходимост от нови вдъхновения, нови таланти, нов подход, нови локации. С второто си издание MusicPRO се утвърди като платформа за обмен на информация и опит и с лекциите на Питър Шулце (Jazzahead, Германия), Тим Гюбел (Brosella Folk&Jazz Festival, Белгия) и Лука Мастророко (Gruvlt, Италия), които споделиха любопитни практики за развитие на своите проекти, които биха могли да вдъхновят локалната индустрия да приложи някои от техните модели. Присъстващите в залата се запознаха и с няколко от най-любопитните формати музикални събития в България – A to JazZ Festival, RTM+Beer, Meadows In The Mountains, арт форум "Без Граници".

Изключително ценни бяха и последвалите лекции на предприемачите Лино Велев и Стив Кейл, които дадоха на музикантите съвети как с похвати от бизнеса успешно да развият и промоутират музиката си и как да я представят по най-добрия начин пред потенциални спонсори, лейбъли и партньори.

Практически умения пред пълна зала бяха споделени на работилниците за изграждане на визуална идентичност на дизайнера Мартин Русев, планиране на PR кампания на Елена Пенева и видове договори на адвокат Свилен Овчаров. Голям интерес предизвика и лекцията за новите реалности и технологии при свободното разпространение на музика и последвалата дискусия с Иван Димитров - PR на най-големия български торент тракер – Zamunda.net.  

Препълнени бяха залите и при дискусиите във втория ден, който започна с кръгла маса на Българската фестивална асоциация. По-късно в рамките на панела "От музика до медии – как журналистът става фен" Илиян Ружин (Радио София), Светослав Тодоров (Dnevnik.bg), Дилян Вичев (Metal Katehizis), Стоян Цонев (Metal Hammer), Даниел Ненчев ("Денят започва с култура", БНТ), Ники Тодоров (Z-Rock), Стефан Топузов ("Денис и приятели", БНТ), също автор на MySound.bg), Кирил Христов (kiro.bg) и Биляна Славейкова (Go Guide) споделиха своята визия за отношенията между музиканти и журналисти и дадоха съвети на младите групи как да достигнат до медиите по най-добрия за тях начин. Полезни съвети за самоменажиране от личния си опит споделиха две от най-успешните български рок групи на международната сцена  -  Mental Architects и Them Frequences. Андрей Андреев (Stagemasters), Красимир Йончев (Acoustic Waves), Мартин Попов (HMSU) и Радослав Мирчев (Mixtape 5) – четирима утвърдени професионалиста в областта на озвучаването, направиха обучение за основите на звуковия дизайн, както и най-честите проблеми, свързани със звуковите нива в музикалните клубове и зали.

В търговската част на MusicPRO 2013 участваха с щандове множество изложители от родната музикална индустрия – компании за видеопродукция, звукозаписни студиа, репетиционни, фестивали, компании за отдаване на техника под наем, музикални магазини, лейбъли, дизайнери и музиканти.

Всички те представиха дейността и услугите си пред потенциални нови клиенти, фенове и бизнес партньори.

ON!Fest е член и съучредител и на Българска Фестивална Асоциация (www.bfa.bg).

Още от Поп


Mysound.bg
Реклама

Галерия


Lilly Оf The West - "Christmas With Lilly Of The West"

Видео


Албуми


Lilly Оf The West - "Christmas With Lilly Of The West"

"Christmas With Lilly Of The West" - първият коледен албум в дискографията на обичаната група Лили Ъф Дъ Уест...

Най-четени новини


виж всички