Маестро Теодосий Спасов се впуска в ново музикално пътешествие
Dr.Feelgroove и Moevv откриват летния сезон в Yalta. Be Bold: Let's be close
MakeКАРНАВАЛ, notwar: Молец, RDMK, 100 Кила, Васил Петров, Dolapdere Big Gang и MC Камен сред изпълнителите на феста в Габрово
"Добър вечер, джаз!" с Ангел Заберски и Биг бенда на БНР
Отличават прогресивни български артисти, публиката определя кой ще грабне наградите "Златни патета"
Трио Viva на национално турне
Теодосий Спасов, Стефан Вълдобрев и Обичайните заподозрени, Дара Екимова, Нети Добрева и Viva на SoFest Spring
Швейцария спечели 68-ото издание на "Евровизия"
Sofia Live Festival гостува на юбилейното издание на "Капана фест" в Пловдив
По-малко от месец до концерта на Corey Taylor у нас, Black Tooth и Siamese специални гости в "Арена София"
Всемогъщият оркестър Марсел Дюшан за първи път в София навръх Деня на Европа
Мария Илиева, Владимир Ампов-Графа, Део и 100 кила сред гостите в големия концерт на D2

Napster се завръща, за да детронира iTunes


Napster се завръща, за да детронира iTunes

4779

Възроденият "Napster" отваря в четвъртък най-големия музикален магазин за МР3, предаде „Ройтерс”.

С асортимента си от над 6 милиона песни, които ще могат да се копират на всякакви носители, той е директно предизвикателство към настоящия лидер в онлайн сектора "iTunes".

В новата дигитална банка ще се предлага продукция както на големите лейбъли, така и на стотици независими компании. Форматът на парчетата МР3 ще е напълно съвместим със съществуващите устройства и мобилни телефони, включително с айпод и айфон на "Apple".

Досега "Napster" беше фокусиран върху продаването на месечни абонаменти, но не можеше да удовлетвори клиентите, които искаха да копират парчета върху преносими носители, включително айпод.

Новият "Napster" ще се опита да детронира господството на "Apple" в дигиталния сектор, предлагайки повече записи без защита срещу презаписване или освободени от дигитални права за разпространение.

За момента повече от 6-те милиона парчета, налични в "iTunes Music Store" имат защита и е невъзможно да се пренасят върху плеъри, различни от айпод.

Доскоро ейджърите не желаеха да предоставят на онлайн търговците своята продукция без защита срещу копиране, за да се предпазят от пиратството. Но напоследък все повече играчи се решават на този рискован ход.

"Досега се движехме под облака на защитата срещу презаписване, а сега клиентите на "Napster" ще могат да копират свалените песни върху всяко едно устройство”, каза шефът на компанията Крис Гарък.

Цената за едно парче ще е 99 цента, а за албум - 9,95 долара.

"Napster" смята да конкурира "iTunes" именно чрез възможността свалените песни да се възпроизвеждат върху всякакъв носител. (Материалът, закупен от "iTunes", върви само на устройствата на "Apple".)

За момента "iTunes" държат 70% от дигиталния пазар в Щатите и това е нож с две остриета за музикалната индустрия.

Компанията имаше водеща роля за развитието на легалния виртуален пазар, но в последно време експертите се притесняват, че монополната им позиция може да възпрепятства експанзията на индустрията в нововъзникващите пазари.

Разцветът на дигиталната търговия процъфтя успоредно с огромния спад в продажбите на CD, който бе по-голям от очакваното.

Музикалната индустрия предприе стъпки за ограничаване на влиянието на „Apple”, сключвайки договори с други онлайн разпространители като „Amazon.com” и „MySpace”.

С възраждането си от пепелищата „Napster” се присъединява към играчите, решени да изравнят баланса и да отнемат на „Apple” доминантните позиции на пазара.

Още от Поп


Mysound.bg
Реклама

Галерия


Judas Priest - "Invincible Shield"

Видео


Албуми


Judas Priest - "Invincible Shield"

Точно 50 години след издаването на дебютния си албум, Judas Priest доказват на света, че за рока няма възраст....

Най-четени новини


виж всички