Цялото кралско войнство естети се събра в столичния Sofia Live Club снощи, за да види, чуе, усети и се докосне до съблазнителната еротика – директен внос от Европа – на Нео Ретро, една от най-атрактивните бурлеска трупи в момента.
The Smugglers Collective откриха второто издание на Sofia Burlesque Revue със спиращ дъха и смазващ сетивата ремастериран и ремиксиран суинг от ерата на спийда, коката, водка/мартинито и черно-белите портрети, заснети в полупрофил.
Началото бе дадено от шефката на сензационната трупа – Лейди Фло (Lady Flo), облечена в изгарящо очите червено. На кръста й плуваха две татуировки, досущ като в небезизвестната фотография на Ман Рей. Лейди Фло вметна две думи за значението на думата бурлеска, като поясни, че тя е най-вече празник на жената, на съблазняването, както и форма на стриптийз, но повече -тийз, отколкото стрип!
Дами и господа: Лада Редстар. Дама с пищни форми, която не се срамува да покаже всеки един свой детайл, както се убедихме по-късно, от прелъстителното си тяло. Тя някак носталгично напомняше на Сарагина (изкусителката на младия Марчело Мастрояни от "Осем и половина") и единствена правеше вертолети с гърдите си – o la la!
Следващата старлетка бе Лейди Ан Ейнджъл. За дама, израснала в Лондон, спектакълът ѝ започна под вцепеняващ блус, а вуду шоуто ѝ пренесе зрителите край блатата на Алабама. Лейди Ан се оказа повече от способна да се оправя с горящи предмети, които плъзгаше не само по тялото си, но и гасеше с уста. След нея от куфар на сцената се появи Лала Морте, изкусителка, която явно не плаща за самолетни билети. Лондончанка с азиатски корени, тя омагьоса застиналата в екстаз публика с бавни, феерични танци сред дъжд от искрящо стелещи се брокати.
Между всичко врящо и кипящо на сцената се промъкваше един малък ангел – Мадам О – който подготвяше, оправяше и се грижеше за организационната и логистична част от шоуто. Тежък товар, но крехкото купидонче, прелитащо като балерина, се справи изключително професионално.
Програмата бе дозирана с приятно разчупване от страна на Бен, белгиец по народност и певец по призвание, който изпя "Love" на великия Нат "Кинг" Коул (Nat "King" Cole), като обеща, че няма да прави стриптийз, от което вярвам, мъжката аудитория въздъхна с облекчение.
Последва тридесетминутна почивка (която, за съжаление, прерасна в едночасова).
Отново на честотите на господстващата дрога, каквато е еротиката, ни пренесе Лейди Ан. Тя съвсем закрепи статуквото си на огнена жрица, след като задържа пламък на върха на устата си, с който запали не само една червена роза, но и аплодисментите на публиката.
С тях бе удостоено и "Fever" - изпълнение на Бен, с акомпанимент от Лейди Фло, която пригласяше на френски. Веднага след това дойде може би най-приятното изпълнение за вечерта или поне най-забавното, тъй като бе вдъхновено от немите филми на Чаплин и Кийтън, а именно Лейди Ан. Тя изкусно влезе в ролята на младоженец с мустак, който току-що оженен, вече пропива живота си. И дори изгори халката си в чаша за вино. На добре познатия куфар, който й служеше за бар, пишеше Just Married, надпис, който Лейди Ан също подпали, а след това Лала Морте се появи от куфара пременена като булката и разкъса дрехите си, очевидно освобождавайки се от тежките окови на брака.
За финал, разбира се, бе запазена най-сладката атракция, а именно - кралицата на насекомите Лада Редстар, която разперваше своето наметало, чийто диаметър заемаше цялата сцена. Многоцветна пеперуда! В един момент всичко това падна, като единствено останаха големите, пухкави антени, служещи за шапка, а кулминацията очевидно бе абсолютната голота.
Последните акорди на вечерта бяха в чест на Perrier, след като Лейди Фло изпразни една бутилка върху тялото на Лада Редстар.
Нощта тъкмо започваше, очертавайки газирани съзвездия от пукащ тъпанчетата джаз и прелитащи като шрапнели тапи от шампанско.