Американо-британската пост-пънк група Algiers и родната банда Maze Hunters ще свирят в столичния клуб Live & Loud на 5 октомври.

Algiers е сформирана в Атланта, Джорджия, през 2012 година. Формацията се състои от мултиинструменталистите Franklin James Fisher, Ryan Mahan, Lee Tesche и Matt Tong. Те черпят вдъхновение от различни музикални (и немузикални) влияния, като най-значимите от тях са пост-пънк, хип-хоп, експериментален рок, соул, южняшка готическа литература. Звученето им е описвано като "дистопичен соул" поради мрачното си настроение, вдъхновения от афро-фолка вокален подход и силния акцент върху атоналните текстури.

"Светът се разтресе" - скрити от хората в родната си Атланта, бандата, която е създала един от най-вълнуващите каталози и има едни от най-верни последователи, събра група от съмишленици, за да създаде четвъртия си албум "Shook". С гости, сред които световноизвестни музикални икони и бъдещи звезди, с Algiers като свързващ мост между светове и звуци, изданието е гръмоотвод за неуловима, но универсална енергия и чувство. Множество гласове; духовно и географско завръщане у дома; стратегия за общуване в един горящ свят; история за края на една връзка; лятно парти на верандата в Атланта. В крайна сметка, това е сбор от 17 песни с най-разширяващата съзнанието и вълнуваща музика, която вероятно ще чуете скоро.

"Shook" е създаден на фона на така необходимата почивка от натиска, който се прокрадва от много страни. "Всички ние се разтърсихме", казва мултиинструменталистът Ryan Mahan. Това се оказва идеална възможност за калибриране, тъй като те се свързват отново като приятели и губят часове, потопени в десетки епизоди на Rhythm Roulette и Against Тhe Clock. Спускат се и дълбоко в алтърнатив-рап тайниците на YouTube.  Това предизвиква интензивен процес на създаване на бийтове за вокалиста Franklin James Fisher и Mahan. Повторното гледане на нюйоркския рап шедьовър "Subway Theme" на DJ Grand Wizard Theodore от 70-те години на миналия век, изпълнен с пънк, служи като духовно табло за кръстосаното опрашване на градски и контракултурни стилове, което е в основата на подхода на Algiers. Те усъвършенстват уменията си на продуценти, като същевременно отдават почит на многобройните рап и пънк иконоборци - от DJ Premier, DJ Screw и Dead Boys до Lukah, Griselda и Dïat. Групата продължава да следва пътя, очертан от собствената им уникална фрий джаз постановка "Can Тhe Subbass Speak?" (2020), нарязвайки и завинтвайки бийтове на прашен SP-404 и Sequential Circuits Tempest, изграждайки въображаеми библиотеки от семпли от нулата и подавайки изнамерени звуци и живи изпълнения през множество модулни синтезатори и лентови машини.

Асимилативният практически подход ги подтиква да мислят за песните не само като изпълнителни продуценти за първи път след дебюта си, но и като проводник за множество гласове и идеи. Макар че общността и сътрудничеството винаги са били неразделна част от етоса на Algiers, композициите в диска довеждат това до най-пълното му проявление. В информацията към парчетата се чете "Кой кой е" на новаторската и съвременна ъндърграунд музика. Участват Zack de la Rocha (Rage Against The Machine), Big Rube (The Dungeon Family), Billy Woods, Samuel T Herring (Future Islands), Jae Matthews (Boy Harsher), LaToya Kent (Mourning [A] BLKstar), Backxwash, Nadah El Shazly, Deforrest Brown Jr (Speaker Music), Patrick Shiroishi, Lee Bains III и Mark Cisneros (The Make-Up, Kid Congo Powers). Техният принос в целия текст умело преоформя и реконтекструализира понятието "Shook" от различни гледни точки, заемайки променящи се роли на оракули и разказвачи. "Това много задълбочава и разширява света на Algiers", казва барабанистът Matt Tong.

"This a relapse / what it be god / No rehab for my jihad / A rapture in a grief storm / Time on my neck an' it be gone", изрича Zack De La Rocha в главоломната "Irreversible Damage", за да достигне до шумни бийтове, виещи се китари и пулсираща електроника. "Краят на тази песен е звукът на радостта", казва Fisher за кулминацията на парчето. "Така звучи надеждата през 2022 г., когато всичко се разпада". Backxwash, Fisher и Billy Woods си разменят стихове за съпротивата на чернокожите, психологически операции и полицейското потисничество в епичната "Bite Back", като Backxwash е особено отровен с жилещите реплики: "Тези фашисти не маскират лицата си / Те правят точно това, което правят / Новините казаха, че съм луд / Докато не се случи с теб". В "I Can't Stand It" пробивните вокали на Fisher се съчетават с ясни, пищящи клаксони, докато Samuel T Herring от Future Islands предлага карамелено-гладък акцент, преди Jae Matthews от Boy Harsher да измести тона към по-мрачен терен с говорен монолог.

Атланта, където се ражда този запис, в крайна сметка е в сърцето му. Той започва с роботизирано съобщение за влак от летище Hartsfield - емблематично за много жители на Атланта - което е плашело Fisher, когато е бил дете. Полеви записи и оригинални семпли, създадени от групата, подчертават през цялото време усещането за място, колективност, общност и дом. Цикадите пеят в унисон дълбоко в гората; вятърът се извива през борови, дъбови и евкалиптови дървета; междузвездни радиопредавания се сблъскват с подслушвани телефонни разговори - всичко това изгражда свят, който напомня за неуловимото сетивно преживяване на израстването в градския Юг. "Да си в Атланта през лятото, е уникално. Там е супергорещо, влажно и блатисто, има бури и кудзу - обяснява Mahan - Това е начинът, по който градското и провинциалното взаимодействат - улавянето на този звук и усещане". "Работихме в среда, с която бяхме свикнали - добавя китаристът Lee Tesche - Усещането е, че това е най-типичният за групата запис, който някога сме правили".

Постижението в този албум е още по-впечатляващо поради факта, че е направен от група, която се разтуря и е на ръба на разпадането. Но вместо това тя създава изключителен, трансформиращ запис, породен от споделено чувство за място и опит. "Мисля, че този запис е нашето намиране на дома", казва Mahan, а Fisher добавя: "Това беше изцяло ново, положително преживяване - да подновим връзката си с града, от който сме, и да се гордеем с това. Харесва ми идеята, че този запис ви е отвел на пътешествие, но то започва и завършва в Атланта".

Видео: https://www.youtube.com/watch?v=sfkWWzQPNrs

Maze Hunters събира от различни краища на Източна Европа Александър (вокал и ритъм китара), Дмитрий (бас), Евгени (барабани) и Валентин (соло китара). Те поставят началото на състава в София през 2018 година. Обединява ги интереса към алтернативната музика от Изтока и Запада и заедно създават уникален микс от двата свята. Музиката им се състои от свежи и запомнящи се рифове, агресивни ритми, съчетани с меланхолично и вълнуващо звучене, обвито в много иновативни и пробивни ефекти. Представленията им на живо са истинско преживяване с много енергия и динамика, оставяйки публиката с желание за още. От самото си начало бързо започват да свирят във водещи клубове и на фестивали в София и страната и дори откриват за международни артисти като Interpol Wax Road, From Another Mother, Halocraft и Drunk Jackals.

През 2020 година групата издаде дебютното си EP "I Am Not a Number". през лятото на 2021 г. се състоя премиерата на сингъла "Blind", придружен от концептуален за групата и музиката ѝ видеоклип. Още в началото на 2022 г. те продължават да подхранват аудиторията си с нова музика, с издаването на сингъла "Youth" като анонс за скорошната поява и на пълнометражния си дебютен албум по-късно тази година.

видео: https://www.youtube.com/watch?v=5PR6SRMXdXI&ab_channel=MazeHunters

Билети по 28 лева - в офис мрежата на EasyPay и от epaygo.bg: https://epaygo.bg/1638280634. В деня на събитието, ако има останали, ще се продават само на входа на клуба на цена, която ще бъде обявена допълнително.

Следете подробностите във Фейсбук събитието на страницата на клуб Live & Loud: https://www.facebook.com/events/1995269124173613