Медийната корпорация [B]„Си Би Ес“[/B] купи музикалната социална мрежа [B]Last.fm[/B] ([URL http://www.last.fm]) за 280 млн. долара с цел да привлече по-млада аудитория. В рамките на една година [B]„Си Би Ес“[/B], която е една от трите големи американски телевизионни мрежи и управлява 144 радио станции, възнамерява да приложи технологията на Last.fm, за да създаде видео социална мрежа, която ще включва архивите на хитови предавания на телевизията. Създателите на [B]Last.fm[/B] коментираха, че сделката ще им помогне да осъществят целта си да съберат цялата правена някога музика на едно място. Те ще продължат да управляват сайта и занапред, но ще работят според бизнес плановете на [B]„Си Би Ес“[/B]. Музикалната социална мрежа [B]Last.fm[/B], която свързва хора с близки музикални вкусове, оперира от [B]Лондон[/B] и има повече от 15 милиона активни потребители в над 200 страни. Основаната през 2002 услуга представлява онлайн радиостанция, която следи какво слушат потребителите и им препоръчва песни на сходни изпълнители. Тя позволява и контакти между хора с близки музикални вкусове. [B]Last.fm[/B] включва и повечето български изпълнители и групи от всички жанрове. За последната седмица слушаемостта на песента на [B]Стоян и Елица "Вода"[/B] е скочила с 843%. По този показател българското дуо е на 4-то място в световната класация на Last.fm за седмицата. Специалисти от музикалната индустрия коментираха покупката като логична, но се усъмниха доколко успехът на [B]Last.fm[/B] в музикалния бранш може да бъде повторен в други медии. "[B]Last.fm[/B] беше основана като социална мрежа, фокусирана изцяло върху музиката", каза [B]Тим Гримсдич[/B] от консултантската компания [B]"Фрукт"[/B]. "Въпросът е дали същата логика може да се приложи и по отношение на снимки, филми и телевизия". [IMG 460107186344.jpg center]
„Си Би Ес“ купи Last.fm
2764
Коментари