AC/DC удариха като мълния Атина снощи


AC/DC удариха като мълния Атина снощи

8489

Нечувано, невиждано, грандиозно... Няма смисъл от суперлативи, когато става дума за АC/DC. Името на групата говори само за себе си. Но Атина избухна снощи. Това е меко казано. Градът направо изгърмя по време на концерта на бандата там.

Но нека започна разказа си стъпка по стъпка. Знаем, че вратите ще бъдат отворени в 17.30. Именно поради тази причина решаваме да сме там по-рано. Речено-сторено. На стадиона сме в 18.00, до който стигаме с немалко  перипетии. Слизайки от метрото на спирката на "Олимпийския стадион" сме почти затрупани от множеството фенове, сергии с фанелки, храна и бира. За нас само вода. И то достатъчно литри, за да гасим огъня.

Бързо намираме местата си. Gate 9 е почти празен, но няма проблем. Важното е, че ние сме там. Под палещото слънце и температура около 30 градуса сядаме и чакаме. След двучасов плаж, в 20.15, на сцената излизат Ди Ансър (The Answer) – група, за която не мога много да пиша, тъй като не познавам добре. (Защо, Пайташева, защо? На кого дадох аз последния им албум - "Everyday Demons", a? - бел. - моя, Ивайло Кицов). Рок-ен-рол, примесен с метъл акценти, алтернатив и блус в едно. Вокалистът (Кормак Нийсън) използва хармоника дори, която пък му прадава хипи имидж. Така или иначе по време на изпълнението им стадионът все още не е пълен. Ирландците приключват сета си в 21 часа, изпратени от публиката.  Около мен чувам реплики като „Довиждане“ или „Айде стига толкова“.

Следва половин час, изпълнен с трепет, емоции, скандирания и... подготовка на сцената. Всички чакаме само една група, най-големите – AD/DC. Сега имам време да се огледам около себе си. Основната част от аудотироата в Gate 9 са българи. И то какви! Не мога да определя възрастова граница – такава няма. Зад мен е малко момченце с баща си, който го учи да свири с уста и пръсти. Пред мен пък е възрастен човек – и той се вълнува, отпивайки от чашата си с бира.

И ето: настъпва заветният миг – часът е точно 21:30, когато сцената вече е осветена и трите светлинни табла омагьосват с анимации, създадени специално за любимците ни. Виждаме всички членове на бандата като участници в аминационен филм. А на екрана се е "композирал" влак. И ето че излизат ТЕ, най-великите на всички времена – AC/DC. Публиката е в екстаз, всички скандират с пълни гърла.

Забиват не с какво да е, а с пилотното парче от новия си диск - “Black Ice” - „Rock' N' Roll Train"“. След локомотива е небезизвестното „Hell Ain't А Bad Place Тo Be”. Брайън Джонсън и Ко. ни връщат в митичната 1980 с “Back In Black”. Следва отново скок във времето и ето - пак сме в 2008. "Big Jack!" После отново се озоваваме още по-назад в годините. 1976. Култовото парче „Dirty Deeds Done Dirt Cheap”. 

При следващото изпълнение публиката изпада и главоломен екстаз, защото е ударена от гръм - “Тunderstruck” направо ни разковава. Но на групарите не им пука: продължават неуморно с титулното парче от последния си диск.

Ето че и така чаканото парче “The Jack” вече започва. Всички очакваме да видим коронния номер в магарията на Ангъс Йънг, а именно - голите му задни части. Китаристът започва разсъбличането баавно.. сакото, вратовръзката, ризата. Настъпва моментът, в които... о, не, той не показва гол дирник, а клинчето си с надпис AC/DC. E, какво пък толкова. Изненадващо е, а и ефектът е поразителен. Видеостените показват разголени мадами по сутиени, крещящи в екстаз. Радост за мъжките очи около мен.
 
Забиват и “Камбаните на ада”. “Hells Bells" е твърд факт, който се случва пред очите ни. "Shoot To Thrill” също ни разцепва. И пак скок в 2008 - “War Machine", сетне ретроспекция с “Dog Eat Dog", подир това - чисто новото парче "Anything Goes".

...“You Shook Me All Night Long” отново нажежава женската част от аудиторията. А на нея малко й трябва да разкъса фланелките и да заподскача полугола. “Ой, Ой, Ой, Ой” – няма човек, който да не скандира! Изгърмяваме на “T.N.Т.” в буквалния смисъл. Надуваемата кукла върху влака предзнаменува началото на "Whole Lоtta Rosie". Постепенно започваме да не усещаме зeмята под краката си.

Но идва и усещането, че концертът е към своя край. Което ни натъжава. Но леко. Тъй като има още. „Let There Be Rock“  къса по шевовете. Ангъс - буквално вир-вода, захваща китарно соло. Докато се чудим няма ли край тая жица, Анг е издигнат на подвижна платформа сред феновете.

Там той вече е в кулминационния си стадий – легнал на пода и въртейки се, рита с крака. Но продължава да свири. Няма такова усещане! Парчето свършва. А сега какво? Светлините угасват и сякаш героите са си отишли. Това обаче е само привидно, защото ние сме тук и ги чакаме. А неуморните ни гърла ги връщат на сцената.

Връщат ги, за да поемем заедно по магистрата към ада. "Highway Тo Hell" ни напомня за незабравимия албум от 1979. A когато виждаме топовете по екраните - вече знаем: “For Those About To Rock”! Класиката отбелязва края на това уникално събитие в моя - а предполагам и не само в моя, живот.

Рокаждиите се скриват. Тръгват си. Този път наистина.

Чакаме ги, викаме ги, но тях ги няма. Заминали са си. Което означава, че и ние трябва да си тръгваме вече.

Но как? Това ли бе всичко?

Мина като миг, а часът е вече 23:30. Как е възможно всичко да отмине така неусетно? Ами така е: когато усещането е било толкова прятно. Напомня ми за срещата с първата любов в живота на човека.

И наистина – ТЕ са първата ми музикална любов. Истинска и вечна! Затова и сега вече мога да спя спокойно. Доживях да ги видя и разказах за тях.

Какво повече да иска човек?

„Старата любов ръжда не хваща", са казали хората. Тя удря като мълния.

Още от Рок


Mysound.bg
Реклама

Галерия


Orbital
Orbital

Видео


Албуми


Miley Cyrus - "Something Beautiful"

Международната поп звезда Miley Cyrus (Майли Сайръс), която категорично заяви своето място сред най-добрите...

Най-четени новини


виж всички