Алтернативен гот! Швейцарците The Beauty Of Gemina с концерт в София
Пищен Ни-cool-ден-ski (Никулденски) концерт на вокално инструМенталната група Svetlio & The Legends
Михаил Йосифов и Новините в джаза с празнична емисия. Коледен копнеж
Hot Since 82 пристига за вълнуващо парти в София през декември
Дино Мерлин със специален поздрав за България преди концерта с Желко Йоксимович
Константин Костов, Христо Йоцов и Плевенската филхармония с авторски концерти в Добрич и Варна
David Garrett в Пловдив: Златни изживявания и премиум емоции с новите билети
Мария Илиева с нова международна награда и дата за голям концерт догодина
Японската сензация Kyoto Jazz Massive пристига за първия си концерт у нас
Pettersson & Frederiksson специални гости на фолк метълите Faun в България
Till Lindemann, фронтменът на Rammstein, със солов концерт у нас догодина
Ali с дългоочаквания си дебютен албум и неочаквани гости в столичния клуб "Строежа" на 23 ноември

KoRn на Spirit Of Burgas 2012! Divine


KoRn на Spirit Of Burgas 2012! Divine

5101

Още при първия концерт на Корн (Korn) в България през далечната 2005 година се говореше, че идва група, която отдавна не е това, което е била. 

Сега, няколко албума и резки музикални завои по-късно, тези думи се повтаряха още по-често, докато очаквахме американската банда да се развихри в последната вечер на Spirit Of Burgas 2012 ("Спирит Ъф Бургас").  Фестивалното участие е част от турнето, представящо новия албум "The Path Оf Totality", в който сериозно място заемат дъбстеп и електро хаус елементите. Групата, която участва активно в създаването на ню метъла, не се поколеба да му обърне гръб в момента, в който почувства изчерпването му, и смело да се гмурне в изследване на нови дълбини. Или да полети към нови висини. Както предпочитате.

Факт е, че на плажа в Бургас се бяха събрали значително повече хора, отколкото би могло да се очаква, ако всички "абе тия вече не стават" подмятания бяха отказали непоколебимите метълисти да надникнат какви ги вършат бейкърсфийлдци. Сред другите разколебаващи реплики се редяха: "Ами едва ли ще свирят нещо от 1995-а, какво очакваш" и "Няма да ги гледам в тоя състав!" "Този състав" включва басиста Райън Мартини (Ryan Martinie), заменил титуляра Реджиналд "Фийлди" Арвизу (Reginald "Fieldy" Arvizu), който очаква в близките дни съпругата му да роди, затова е предпочел да остане край нея. Наличието на само двама от оригиналните членове – Джонатан Дейвис и Джеймс "Мънки" Шафър – обаче в никакъв случай не означаваше, че предстои да видим нещо различно от сто процента Корн (каквото и да представлява това в момента).

И както не очаквахме парчета от 1995-а, така в 23.10 ч. падна покривалото на космическата станция, за по-удобно наричана барабанен сет на Ray Luzier, , а в 23.15 ч. екранът над сцената светна и докато там проблясваха кадри, специално подбрани за турнето, прозвучаха първите тонове на "Divine" – парче от дебюта "Korn", издаден през 1994. Джонатан Дейвис изскочи на сцената, разпери ръце, сякаш да поеме енергия и сила от плискащите се в краката му вълни от хора, - и се започна. 

Хъс, жар, енергия, мощ, размах, напрежение, нагнетяване, избликване, поразително помитане, вихрушка, торнадо, ураган – можем да препишем половината синонимен речник и пак ще е трудно да опишем какво се случваше на сцената. Корн вече са мащабна продукция и шоу, но това не пречи през цялото време да блика болезнена искреност, музиката да предава чувствителността на оголени до крясък нерви, а ако човек нададе ухо и за текстовете, тогава просто може да потъне във вселената на тази лудост и повече да не излезе. 

Като казахме текстове, по време на "Divine" едва се различаваше какво се пее, но от следващото парче, а то бе "Predictable" от същия дебютен албум – звукът бе като от студиен запис и дори за момент, удивени, забравихме да скачаме и беснеем – от микрофона се лееше толкова ясен и отчетлив звук, че сякаш Джонатан ни пееше... ни крещеше, простете, на ухо. 

Същото можеше да се каже и за саунда на инструментите – перфектно свършена работа, поздравления и адмирации!

Шоуто на Корн бе тематично разделено на три части – четири, ако броим и биса. В първата, както може би стана ясно, място намериха "старите златни", включващи още "No Place To Hide" и "Good God", предшествано от инструментала "Porno Creep" от втория албум на бандата "Life Is Peachy". След такова ударно подгряване на публиката последва кратък преход, илюстриран с кадри по видеоекраните, и представяне на новата продукция – шест парчета от "The Path Оf Totality". Зелено сияние от сцената за "Narcissistic Cannibal", в червено е окъпана за "Kill Mercy Within", а хаосът от светлини пасва идеално за "Chaos Lives In Everything". Публиката определено посреща топло тези парчета и точно когато изглежда, че вече натежават и настроението пада, прозвучават последните ноти на "Way Too Far", ново кратко прекъсване и идва ред на голямата сеч – третата част е с най-големите хитове на бандата и дори и някой да не е знаел, че това са хитовите парчета, много скоро е разбрал.

"Here To Stay" и Джонатан не се колебае да насочи микрофона към публиката на припева – отвръща му мощен рев – та кой не знае текста? Преливане в друга култова композиция – "Freak On A Leash", на сцената Рей Лузиър, който допринесе много за възраждането на Корн като брутално мачкаща група в по-новата ѝ история, се извисява като древен бог, Мънки и Райън разнищват китарата и баса като зли духове, а над всички се извисява заклинателят Джонатан, магьосникът Джонатан, със своята емблематична стойка за микрофон, с тяло, през което сякаш тече ток, с глас, концентрирал огромна сила за въздействие. "Falling Away From Me", последвана от превъзходен кавър на "Another Brick In the Wall" (настава истинска лудница, друго не може да се каже), завършил тематично с част от друга композиция на Пинк Флойд (Pink Floyd) - "Goodbye Cruel Word".

Сцената притъмнява, но не се налага дълго да се викат музикантите за бис – звукът на шотландската гайда разцепва нощта край брега и Джонатан е посрещнат с истерични викове, защото следва "Shoots And Ladders", традиционно преминаваща в стегнатата канонада от "One" на Металика (Metallica). "Got The Life" е последвана от вдъхновяващо соло на барабани и за финал, за истински финал, е пиршеството "Blind" – пълен кръг отново до дебютния албум.

Благодарности, палки и перца за публиката, вълнение, прощално махване с ръка – и това беше. Ако теглим чертата – публиката категорично изрази предпочитанията си към старите парчета, но несъмнено радушно прие и новите, така че май не е толкова еретично да смесиш немислими стилове, особено ако го правиш с повечко ум и още повече сърце и душа. Така освен един добър албум по концерти се получават над час и половина малко думи, талази музика и много емоции. Получава се концерт, категорично изстрелял се сред най-добрите за годината, най-добрите за историята на фестивала и най-добрите в концертната биография на мнозина от почитателите на по-твърдата музика. Истински, подобаващ, величав финал на петото издание на Spirit Of Burgas

И, ако може, догодина – още от същото!

Сетлист:

Old and Rarities
1. Divine 
2. Predictable 
3. No Place To Hide 
4. Porno Creep/ Good God 

New Album
5. Narcissistic Cannibal 
6. Kill Mercy Within 
7. Chaos Lives in Everything 
8. My Wall
9. Get Up! 
10. Way Too Far 

Greatest Hits
11. Here to Stay 
12. Freak on a Leash 
13. Falling Away From Me 
14. Another Brick In The Wall/ Goodbye Cruel World (Pink Floyd cover) 

Encore
15. Shoots And Ladders / One (Metallica cover)
16. Got The Life +  drum solo
17. Blind

Снимки на Дара Кръстич - в секцията "Галерии".

 

Още от Рок


Mysound.bg
Реклама

Галерия


Любо Киров - "Ново сърце"

Видео


Албуми


Любо Киров - "Ново сърце"

Скоростта, с която Любо Киров разпродава концерти в огромни зали и създава нова музика, е завидна.През последните...

Най-четени новини


виж всички