Немският рейв проект Скутър (Scooter) ще се представи за първи път в България.
Гостите ще изсипят тежкия си микс от техно, денс и хардкор в столичната зала "Христо Ботев" от 21 часа на 5 октомври по покана на "Болкан Ентъртейнмънт Къмпъни".
След като издадоха суперуспешния си албум "The Ultimate Aural Orgasm", влязоха трайно в програмата на клубовете с хита си "Behind The Cow" с помощта на колегата си Fatman Scoop, и обиколиха света със своя сет, диджеите от Хамбург са готови да се представят и пред българските си фенове.
Турнето им Under The Radar Over The Top - по името на последния им албум, достига нови висоти в живото изпълнение с новаторски сетове, екстремна пиротехника и впечатляващ светлинен и звуков дизайн.
Сред класиките на проекта са синглите "Valleé De Larmes", "Hyper Hyper" (който само в Германия продаде над 700 000 копия), серията от топхитове като "Move Your Ass!", "Friends" и "Endless Summer", както и химнът на всички геймъри – парчето, създадено специално за саундтрака към "Mortal Kombat Annihilation" – "Fire".
Билетите за шоуто на цени от 30 лв. (предварителна продажба) и 40 лв. в деня на концерта са в продажба в мрежата на Eventim от днес.
Скутър завзеха света мълниеносно и през 2008, покорявайки всички преди тях - не само в Германия, но и в Обединеното кралство, където пометоха конкуренцията по пътя си към върха на класациите. Световните суперзвезди най-категорично отбелязоха - Скутър са официално N 1 едно в родината на попа, справедливо възнаграждение за упорития труд на групата и отстояването на собствения й стил през годините. Над 25 милиона продажби и повече от 80 златни и платинени награди по целия свят подчертават специалния статут на музикантите. Скутър са на върха повече от десетилетие, отстоявайки своите майсторство и отколешна енергия.
Проектът е сред немските явления, които формираха музикалния пейзаж в страната и чужбина заради с новаторството си. Обичани или мразени – и в двата случая техният стил е антитеза на скучно! Формацията пристига в състав: H.P. Baxxter, Rick J. Jordan, Michael Simon и Jens Thele.
През 1994 световната парти сцена се радваше на ъндърграунд рейв културата, нови техно клубове изникваха навсякъде, докато в класациите доминираха циклещи евро денс ритми и стандартни сингли. По това време “Hyper Hyper“ не можеше да се счита за комерсиално парче и от най-развинтеното въображение, когато диджеите превзеха класациите за една нощ. След осем години упоритият им труд най-накрая е възнаграден със "Celebrate The Nun", поставил началото и на други проекти и ремикси. Песни като “Move Your Ass”, "Friends", "Endless Summer" и "Back In The UK" доказват без всякакво съмнение, че Скутър не са еднодневно чудо от началото на 90-е години. “How Much Is The Fish?”, “Maria (I Like It Loud)”, “Nessaja”, “One (Always Hardcore)”, ”Weekend”, “Jumping All Over The World” и “Jump That Rock" са само малка част от хитовете, които продължиха успехите на Скутър. Много интервюта започват с възхищение от дългогодишната кариера на групата и с въпроса: "Каква е тайната на вашия успех?"
"Виждаме какво можем да направим и след това просто го правим!", е един от любимите цитати на на H.P., който се е превърнал в нещо като мисия за бандата. "Не можеш да си позволиш да изгубиш любопитство си или своята здравословна доза наивност, в противен случай можеш просто да си стагяш багажа. Ако не се забавляваме, няма смисъл да продължаваме. И трябва да останеш верен. Ние даваме всичко от себе си в студиото и нашите фенове го оценяват", казва той. Въпреки че привързаността му към неконвенционалните методи могат да доведат неговите колеги до лудост. "Той идва с най-щурите идеи и след това ние трябва да видим как можем да сглобим една песен", така Rick J. Jordan описва начина им на работа и очите му заблестяват. "Но ето защо го обичам, това е истинско вдъхновение и можете да бъдете сигурен, че си заслужава, след като свикнете със стила му. "Текстовете му може на пръв поглед да се фокусират върху това да доведат тълпата до ярост, разигравайки битки с въображаеми MC-а, но H.P. се наслаждава на литературните препратки и скритите послания сред очевидно опростените викове (“Respect to the man in the icecream van“, с което например почита KLF). Baxxter е лошото дете на Скутър и е пресечна точка на групата с оглед на звука и визията през последните 13 години.
Като контраст на това, клавиристът и звуков инженер Rick J. Jordan е успокояващото влияние в отбора. Обяснявайки как работят в студиото, той отбелязва: "Опитвам се да подредя творческия хаос и да добавя моите собствени идеи в творческия процес". Отговорен за саунд дизайна и аудио техниката, той е и "музикантът на отбора", с повече от 30 години опит като пианист и с познания по теория на музиката. Дори е създател на виртуален симфоничен оркестър и с ентусиазъм проправя пътя на Скутър през толкова различни музикални жанрове като рок, класика и келтски фолклор.
Третият член-основател, Jens Thele, е повече на заден план, зает с бизнес делата на групата. Като ръководител и изпълнителен директор на Kontor Records, той извежда проекта на международния пазар, влагайки своя опит в областта на маркетинга. Най-новият член на групата - Michael Simon, скоро достига до извода: "Когато Jens се присъединява към нас в студиото в крайната фаза, приносът му е абсолютно безценен, както по отношение на неговия А & R талант, така и с дългогодишния му опит като диджей. Той може да добави нещо, неочаквана идея или предложение как да се подобри една песен. Наистина виждаш, че музиката е важна част от неговия живот ", описва го Michael Simon.
Той заменя Jay Frog, който напуска в средата на 2006. Един от най-известните диджеи в Хамбург, Майкъл не е непознат нито на групата, нито на нейните верни последователи. През 1997 той отива на турне като съпорт на Скутър с неговия Shahin & Simon проект. Ремиксира тракове на Скутър и пуска продукции на Kontor Records. С разнообразен музикален фон, обхващащ хаус, техно и хард-транс от една страна и хип-хоп и ар-ен-би, от друга, не му е нужно много време да намери своя път в проекта, доказвайки, че е роден бийт-програмист.
Най-голямата сила на Скутър обаче са изпълненията на живо. Именно шоуто е моментът, в който те наистина разрушават всички предубеждения и клишета за денс музика. Изявата им е мощен коктейл от пънк, рок-ен-рол и съвсем умишлена илюзия за величие. "Ние вярваме в големите екрани, грандиозната сцена и театралните ефекти. Мисля, че наистина ще ни липсват фойерверките и светлинните ефекти, ако не ги използваме", признава Jordan. "Дори нашето загряване зад кулисите се превърна в нещо като институция само по себе си, не бих го заменил с нищо". Форсиран до 3000 вата "ghettoblaster", озвучителна система на пълни обороти зад кулисите, различни транс и хаус миксове, като не забравяме и едно-две големи питиета, всичко това представлява ритуалът на германците преди срещата с публиката.
В часа преди вдигането на завесата музикантите съсредоточават цялата си енергия. "В следобедите преди концерта често съм погълнат от чувство на летаргия, като че ли никога не бих могъл да се кача на сцената отново. Десет минути преди започването на шоуто ставам толкова нервен, че бягам, обикаляйки в кръг. Искам да кажа, че никога не се знае - ще се получи ли или не? И тогава, когато започне, просто давам абсолютно всичко от себе си. Предполагам, че това е моят личен ритъм. Истинска "нощна птица", ако някой поиска да направи интервю с Baxxter преди обяд, то това се брои за средата на нощта за него. "Обичам микса от работа в студио и изпълненията на живо, със сигурност никога не е скучно. Всъщност винаги е вълнуващо”, обяснява той.
Как точно Скутър успяват да намират нови идеи, да преоткриват себе си след толкова много години на сцената? Този въпрос се появява отново и отново. Отговорът? Просто. Усилена работа! "Крайната фаза в изготвянето на даден албум може да ни накара да стоим по 12 часа на ден в студиото. Една песен се нуждае от време да се развие, а идеите - да узреят", изтъква Michael. Той бързо е разбрал, че други ангажименти като фестивали или промоционални изяви могат да прекратят творческия поток. "Ако сте били извън студиото за известно време, на турне, давали сте интервюта, или сте били дори само на почивка, можете лесно да получите усещането, че трябва да започнете от нулата, все едно сте забравили всичко, което сте научили", отбелязва H.P. Baxxter. Това са пречките в работния процес според него."Разбира се, в същото време, това е шанс да се развивием като артисти, да изпробваме нови неща", обаче не крие той.
Склонността на групата да използва други музикални източници в някои случаи може да се превърне в ябълка на раздора. Ако използването на образци е прието явление в хип-хопа, то използването на музикални фрагменти в техно и денс музиката все още не се възприема от някои музиканти. Не че това засяга Скутър прекалено. Те винаги са се придържали към своя собствен саунд и никога не са се страхували да изпробват други стилове и музикални течения за подобряване на собствените си творения.
"Строго погледнато, класически светила като Караян, Калас и Павароти - всички базират изкуството си на интерпретации на съществуващи произведения, без да отстъпват от техния блясък и индивидуалност. Понякога това е, което прави нашите песни толкова специални - конфронтацията между ново и старо", отбелязва Rick.
Рейв машината Скутър за първи път в България
7505
Коментари