X-R@y представя нов албум с два концерта в София
Африкански ноември за "Аларма Пънк Джаз": Нура Минт Сеймали - златният глас на Мавритания, за първи път в България
Lek City Case с приятели разгорещяват Sofia Live Club
Концерт-спектакълът Live on Broadway с Рафи Бохосян ще бъде представен в Бургас
Бившите членове на Megadeth в Kings Of Thrash пристигат със специални гости Dieth за концерт у нас
"Аларма Пънк Джаз" на 16. Всенародни увеселения с британските психеделик рок класици The Telescopes
"В света на музиката" с Веско Ешкенази и Вероника Тодорова
Първи концерт на канадското пост-пънк дуо Traits в България
София и Стара Загора се срещат с японските барабани тайко и формацията Wadaiko-Sai
"По пътя на китарата" с триото на Ангел Демирев в Първо студио на БНР
Арика Адамс представя дебютния си албум с концерти в София и Пловдив
Лили Друмева с четири концерта, нови проекти и коледен албум

Поли Генова на Евровизия, полуфинали: има нещо гнило в Германия


Поли Генова на Евровизия, полуфинали: има нещо гнило в Германия

6572

Конкурсът за песен на "Евровизия" е една различна планета.

С други закони и правила. Това отдавна не е шоубизнес! Това е ВОЙНА!

Още на първия полуфинал във вторник (10 май), сочените за фаворити песни на Полша и Турция изгърмяха, за сметка на тотално отписания предварително представител на Русия. Това определено беше по-слабия полуфинал. Половината от песните бяха безобразни и дори дебилни. Справка - парчетата на Португалия (някакви шутове с табели в ръцете) и Норвегия (чернокожи "норвежки" дънят самба).

Благодарение на слабата конкуренция до финала се промъкнаха досадни "неща", като песните на Гърция (чалга и хип-хоп в стил Румънеца и Енчев) и дори Сърбия (за огромно съжаление, доста мижаво този път).

Разбира се, всичко това е субективно. При безумната система на събиране на гласове, само от страни-конкуренти в съответния полуфинал!?!?! Нали уж беше конкурс на цяла Европа, защо тогава на полуфинала българи да не могат да гласуват за Финландия или Грузия (примерно казано)?

Споменавам тези две държави, защото това бяха може би най-добрите изпълнения в Дюселдорф за вторник. Към тях може да се прибави и песента на Исландия, но там в класирането бяха вкарани и чувства в памет на покойния композитор на парчето и сълзливата история как приятелите му отиват на "Евровизия", за да сбъднат мечтата му.

Всъщност, за този първи полуфинал на "Евровизия" 2011, прогнозите нямат никакво значение! Който и да беше класиран или отпаднал – все тая!

В "нашия" полуфинал N 2 (четвъртък, 12 май), ситуацията бе доста по-различна. Имаше поне пет наистина читави изпълнения в лицето на артистите от Босна, Швеция, Австрия, Ирландия и Украйна (феноменално рисуване с пясък). Е, те си се класираха: съвсем заслужено.

Към фаворитите предварително минаваше и Дания (и тя прескочи полуфинала), но парчето й се оказа (лично мнение) крадено от поне 10 композиции, а за първата, която се сещам, е "Stay" на дуото Шекспирс Систър.

За нашата представителка Поли Генова всичко вървеше перфектно в полуфинала. Падна се точно между двете възможно най-слаби песни за вечерта - тези на Кипър и Македония. Поли пя суперстабилно и се раздаде. Това, че не се класира, не означава, че не ни представи по възможно най-добрия начин. Евроопитът, който натрупа най-талантливата ни млада поп звезда, е направо безценен.

Леко недоумение буди фактът, че част от сценичните ефекти при изпълнението на Генова и това на представителката на Беларус се преповториха!?! Става дума за светлинната решетка и огньовете, което не се случи при нито едни от останалите изпълнители. Май домакините претупаха нещата, или за толкова са ни стигнали паричките?

Най-фрапантната несправедливост като че ли дойде от класирането за финала на ужасните песни, представящи Естония и Молдова. Първите с детска песничка, която Бон Бон ще изпеят поне 200 пъти по-добре, а вторите - с някаква изтъркана клоунада на грозен "инглиш".

Румънското предложение също не беше нищо особено. То всъщност е толкова румънско, колкото Дана Интернешънъл е мъж. А въпросната Дан-ка с нейната софт чалга беше сред най-жалките и безлични участници във втория полуфинал на "Евровизия" 2011, заедно с двете лигави близначки от Словакия. Съвсем логично не прескочиха във финала.

Общото впечатление от двата полуфинала е, че целият бивш Съветски съюз (СССР) се е поангличанил и пее на британски, най-често адски комично! Време е Путин да вземе нещата в свои ръце!

Двата полуфинала затвърдиха и факта, че визията е много по-силната страна на конкурса за песен на "Евровизия" в последните години. Ефектите в залата – "красавица" са наистина смразяващи, а стайлингът на изпълнителите продължава да убеждава, че пънк и ню-роментик фешън вълната ще живее вечно.

От края на миналата седмица из форумите циркулира слухът, че тази година за победител в конкурса ще бъде пробутан представителят на Франция, дето пее "нещо, като опера" върху "нещо като "Болеро"- то на Равел"!

Ако това се случи, може би ще се наложи да обявим европейската музика за мъртва. И минем изцяло на селскостопанско кънтри.

Определено има нещо гнило в Германия и то най-вероятно то ще лъсне още в събота.

А за Поли Генова най-хубавото предстои.

На инат! 

Още от Поп


Mysound.bg
Реклама

Галерия


Любо Киров - "Ново сърце"

Видео


Албуми


Любо Киров - "Ново сърце"

Скоростта, с която Любо Киров разпродава концерти в огромни зали и създава нова музика, е завидна.През последните...

Най-четени новини


виж всички