Тенор саксофонистът Сони Ролинс (Sonny Rollins) се чувства под неимоверен натиск след бързия си възход и слава и това го кара да направи тригодишна пауза, по време на която решава да се съсредоточи върху усъвършенстване на уменията си.
Тогава е жител на Lower East Side в Манхатън и не разполага с място за упражнения, затова предприема необичаен ход – започва да свири всеки ден на моста Williamsburg в Ню Йорк. Неговите упражнения траят 15-16 часа всеки ден, без ограничения дали е лято, пролет, есен или зима.
През 1962 джазменът влиза в звукозаписното студио като използва композициите от моста, и първият проект след завръщането му бележи нов подход с използването на китара вместо пиано като акомпаниращ инструмент.
Албумът "The Bridge", записан участието на китариста Jim Hall, Bob Cranshaw - контрабас, Ben Riley и Harry Saunders на барабаните, Chat Baker (тромпет) и Енио Мориконе (Ennio Morricone) с неговия оркестър, ще бъде представен в предаването за концептуални албуми "Картини от една изложба" на програма "Хоризонт" на БНР в събота, 16 февруари, след новините от 21.00 ч.
Саксофонът като мост между китарата и пианото
3486
Коментари