Стана ясно, че основната подтема на Main Stage на фестивала "Exit" 2010 е нещо, което може да бъде наречено „електроника с характер”.
През последните години, особено с новата рейв сцена, всички граници бяха заличени, сливането на възможностите на електронната музика с тази на класическите банди стана нещо обичайно. Днес себеуважаващата се поп музика търси нови пътища и възможности. Именно в този смисъл и всеки по свой начин - Клаксънс (Klaxons), Ел Си Ди Саундсистъм (LCD Soundsystem), Ройксоп (Royskopp) и Пендулум (Pendulum) са значими. А преди тях ще се изяват Атари Тийнедж Райът (Atari Teenage Riot).
Немската банда вля нова доза крайност със своите електронни инструменти в идеята на музиката от 90-е, превръщайки я в нов мутирал пънк, наречен "диджитъл хардкор". Музикантите станаха градска легенда заедно с лейбъла си "Digital Hardcore Recordings", с отношението против системата, приятелството с Beastie Boys, Rage Against The Machine, Wu Tang Clan и Beck, но най-вече с екзалтираните изпълнения на двете млади момчета и момичета, водени от лидерите на бандата – черния принц Алек Емпайър (Alec Empire) и принцесата на мрака Hanin Elias.
В един момент ATР изцяло променят автентичното пънк поведение в средите около дигиталната музика. Освен това изглеждат перфектни бунтовници. Вкус към бързата музика, която сякаш е от видеоигра, антиконсуматорство, остри политически изблици, диви концерти, които стават шум заради подивелите фенове – всичко това превръща ATР в нещо като отговор на берлинската електро сцена срещу, поне, The Stooges.
С известни ъндърграунд сингли "Destroy 2000 Years Of Culture", "Delete Yourself!", "Deutchland (Has Got To Die)", "Start The Riot", в града на "Love Parade" те открито се подиграват на концепцията за бягащата от действителността електронна музика, чиято стойност се измерва само в бийтове.
Също така, дали са го искали или не, те дават тон на новия облик на Берлин в края на ХХ и началото на XXI век. След бурната им кариера, точно преди десет години, те преустановяват работа по музиката си като остават постоянно вдъхновение за мнозина. Разбира се, днес никой не помни значението на думата "атари", за това няма по-подходящ момент от този да се появят отново на сцена с новия си сингъл "Activate". И то във време, когато техните малки наследници като Crystal Castles станаха популярни...
Алек Емпайър успя да оцелее след краха на 90-е, след пропадането на креативната за тогава ирония в конформистко консуматорско мислене. Успя да тръгне от Политическата Група и да стигне до Музиката с Идея в нея. И макар за някои да е отвъд границите на поносимост, а според други да се бори твърдоглаво за отдавна мъртви идеали, той продължава да показва, че все още знае как да въздейства върху хората.
За да поддържа най-добрите традиции на истинските анархистични явления, "Exit" 2010 е бил домакин през годините на изпълнители като Henry Rollins, Chumbawamba, Manu Chao, Sex Pistols - очакването е Атари Тийнейдж Райът да предизвикат подобна реакция на фестивала.
Атари Тийнейдж Райът скочиха в афиша на Exit 2010
5820
Коментари