Както MySound.bg вече съобщи, сдружението "Независими автори, музиканти и продуценти" (СНАМП), в партньорство с Конфедерация на труда "Подкрепа", организира националното турне "Концерти с кауза – С песен и стих в сърцата" 2024.
В кампанията участват популярни български изпълнители, прегърнали каузите и убедени в мисията да бъдат техни посланици. Това са Маргарита Хранова, Петя Буюклиева, Нели Рангелова, Милена Славова, Коцето Калки, Искрен Пецов, Росица Ганева, дует Шик, Дует с Кауза - Галя Георгиева и Атанас Лазаров, дует Weil, Красимир Недялков, вокално трио Deja Vu (Мирослав Станчев, Дражо Бошнаков и Бранимир Недков), групите Спринт, Хоризонт и Жестим. Във всеки град се присъединяват и изявени местни творци - поети и изпълнители, а и детски вокални групи.
Националното турне е със значимост в мисията на българските творци да посвещават своето изкуство в подкрепа на социални каузи. Те вярват, че по този начин са още по-полезни на обществото, тъй като чрез творчество и красотата на българската поп и рок музика дават гласност на значими теми за нашето общество, свързани с бъдещето на младите хора в България и съхраняване на българската поп и рок музика.
Грандиозното турне популяризира каузата "За повече българска музика в националния ефир" и информационната кампания "Да сверим биологичния си часовник навреме" – за превенция и подкрепа на младите хора с репродуктивни проблеми. Другата кауза е да популяризират българския жестов език – езикът на глухите хора в България, чрез специалното участие на група за синхронно пеене и танци Жестим, които интерпретират песните с жест и мимика.
"Ще се насладим на стойностната и хубава българска музика на любими утвърдени и млади изпълнители, но и ще споделим пред широката аудитория личните истории на "специалните жени" - жените, преминали по пътя на репродуктивните проблеми и инвитро процедурите и ще разказваме за важността от превенция. В същото време за пръв път се провежда национална кампания, достъпна за хора с увреден слух, които имат възможност да се насладят на великолепния концерт-спектакъл и да станат съпричастни с нашите каузи", споделят организаторите. Инициативата започна от Разград и ще продължи с още 11 концерта в различни градове на страната.
29 август – Сливен, крепост "Туида"
30 август – Стара Загора, Летен театър
1 септември – Бургас, Летен театър
2 септември – Русе, Летен театър
3 септември – Пловдив, лятно кино "Орфей"
4 септември – Шумен, Летен театър
5 септември – Варна, Летен театър
10 септември – Плевен, Летен театър
12 септември – Добрич, Летен театър
24 септември – Габрово, Дом на културата "Емануил Манолов"
23 октомври – Велико Търново, Летен театър
Билети в мрежата на Eventim, Grabo,Bilet.BG, EpayGo.BG, EasyPay, в билетните центрове и каси на градовете.
Партньори: фондация "Искам бебе", сдружение "Спринт Проджект", сдружение "Тишина "Жени с кауза", агенцията за публични комуникации "Профайл", "ХайЛайф", информационната агенция "Фокус", БГ радио и Нова телевизия. С подкрепата на Комисията по труда, социалната и демографската политика и Комисията по култура и медии към Народното събрание.
Каузите:
Информационната кампания "Да сверим биологичния си часовник навреме"
Дава повече гласност на обществено значимата кауза, свързана с репродуктивното здраве на младите хора в България. Целта е да се предоставя информация за превенция и насърчаване на жените на възраст между 25 и 35 години да се изследват, за да разберат какъв е репродуктивният им статус. Изследването дава възможност за преценка, бъдещ избор, според съвременната медицина и вземане на адекватни мерки. Кампанията дава възможност за срещи на местно ниво с жени, сблъскали се с проблема, и предоставя възможност за обмяна на опит, допринася за емоционалното въздействие чрез изкуство и привлича вниманието към темата и важността от навременни изследвания за установяване на репродуктивните възможности в ранна възраст. По време на турнето ще бъдат раздавани листовки с полезна информация за възможностите и изследванията, които показват репродуктивния статус на жените. Част от средствата ще бъдат предоставени за инвитро процедура на семейство, на което мисията да станат родители е кауза.
Националната кампания "За повече българска музика в национален ефир"
Инициативата се превърна в кауза на огромна част от българските музиканти и изпълнители, в мисията за над 50 % присъствие на българска музика в националните ни медии, и набира все повече привърженици. Целта е да се даде гласност на каузата за съхраняване на българската култура, българския език и националната ни идентичност като цяло.
Популяризиране на българския жестов език (БЖЕ) чрез изкуството на хората с увреден слух
Хората със слухови нарушения в България стават все по-видими в нашето общество именно чрез въвеждане на Закона за българския жестов език, неговото популяризиране и включването му в творческата и културна сфера. Причина за това е стремежът към социализация и пълноценна интеграция в обществото, както от страна на хората с различни увреждания, така и от цялото ни общество.
Мото: "Нека заедно да се борим за националните ни ценности, нека заедно да пишем истории – нашите лични истории!"
Коментари